20131111

【和訳】Jet - Shine On

(アルバム"Shine On"より)



Please don’t cry
You know I’m leaving here tonight
Before I go I want you to know
There will always be a light
泣かないでおくれ
僕は今夜 ここを去ることになるけれど
そうなる前に 君に伝えておきたい
光は決して失われない

And if the moon had to run away
And all the stars didn’t wanna play
Don’t waste the sun on a rainy day
The wind will soon blow it all away
月が姿を隠しても
星が瞬かなくても
雨の日の太陽をむだにしてはいけない
すぐに風が 陰りを吹き飛ばしてくれる

So many times I planned
To be more than who I am
And if I let you down
I’ll follow you round until you understand
自分以上の自分になろうと
何度も試してみたけれど
君を悲しませてしまうなら
君が納得できるまで
そばについていてあげるよ

And if the moon had to run away
And all the stars didn’t wanna play
Don’t waste the sun on a rainy day
The wind will soon blow it all away
月が姿を隠しても
星が瞬かなくても
雨の日の太陽をむだにしてはいけない
すぐに風が 陰りを吹き飛ばしてくれる

When the days all feel the same
Don’t feel the cold or wind or rain
Well everything will be okay
We will meet again one day
繰り返す毎日に変化を見出せないとき
寒さも、風も、雨も感じられないとき
それでもいつかは風向きが変わる
僕らはいつか再びめぐり合う

And I will shine on for everyone
すべての人々のために 光を注ぐよ

So please don’t cry
Although I’ll leave you here this night
Where I go, how far, I don’t know
I will always be your light
だから泣かないでおくれ
僕は今夜、ここに君を置いていくけれど
どこへ行くのか
どれほど遠くまで行くのか
それすらも分からないけれど
僕はいつまでも君の光として存在する

And if the moon had to run away
And all the stars didn’t wanna play
Don’t waste the sun on a rainy day
The wind will soon blow it all away
月が姿を隠しても
星が瞬かなくても
雨の日の太陽をむだにしてはいけない
すぐに風が 陰りを吹き飛ばしてくれる

When the days all feel the same
Don’t feel the cold or wind or rain
Well everything will be okay
We will meet again one day
繰り返す毎日に変化を見出せないとき
寒さも、風も、雨も感じられないとき
それでもいつかは風向きが変わる
僕らはいつか再びめぐり合う

And I will shine on for everyone
すべての人々のために光を注ぐよ

When the stars all look the same
Don’t feel the cold or wind or rain
Well everything will be okay
We will meet again one day
星たちの違いを見分けられないとき
寒さも、風も、雨も感じられないとき
それでもいつかは風向きが変わる
僕らはいつか再びめぐり合う

And I will shine on for everyone
すべての人々のために光を注ぐよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿