20131111

【和訳】John Newman - Love Me Again

(アルバム"Tribute"より)



今年の新人の中で一番好きかも。

Know I’ve done wrong, left your heart torn
Is that what devils do?
確かに僕が悪かったよ
君を傷つけて捨てるなんてね
だけどそれって悪魔のすること?

Took you so long, where only fools gone
I shook the angel in you!
愚かなほど恋に夢中になった者だけが辿り着く境地に
連れていってあげたよね
長い間過ごしたよね
君の中の天使を揺り起こしてあげたよね

Now I’m rising from the crowd
Rising up to you!
Feel with all the strength I found
There's nothing I can’t do!
群衆の中から抜きんでる
君を目掛けて抜きんでる
力がどんどん込み上げてくる
何だってしてみせるよ

I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
教えてほしいんだ
もう一度 僕を愛してくれる?

It’s unforgivable,
I stole and burnt your soul
Is that what demons do, hey?
僕の行為は決して許されない
君の心を盗みとって燃やし尽くすなんてね
だけどそれって悪魔のすること?

They rule the worst in me
Destroy everything
They blame on angels like you, hey!
世の中が僕の最低な部分を引き出して
すべてを台無しにしたんだ
世の中はその責任を
君みたいな天使に押し付けるんだ

Now I’m rising from the crowd
Rising up to you!
Filled with all the strength I found
There's nothing I can’t do!
群衆の中から抜きんでる
君を目掛けて抜きんでる
力がどんどん込み上げてくる
何だってしてみせるよ

I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
教えてほしいんだ
もう一度 僕を愛してくれる?

Told you once again
Do this again, do this again, oh!
I told you once again
Do this again, do this again, oh, oh!
もう一度 伝えておくからね
もう一度 やってみせるから

I need to know now, know now
Can you love me again?
I need to know now, know now
Can you love me again?
教えてほしいんだ
もう一度 僕を愛してくれる?
Categories:

3 件のコメント:

  1. お役に立ててよかったです。
    そうですね。アルバム発売が待ちきれないです。
    わざわざコメントありがとうございます。
    また機会がありましたら気軽に遊びに来てくださいね。

    返信削除
  2. この曲の和訳を求めてたどりつきました!
    探していたので嬉しいです♪
    John Newmanの歌唱力は本当にすばらしいですね!
    このpvのラストはやってくれたなと思いましたし、注目の新人だと思います♪

    返信削除
  3. このmvがcheating という歌のmvにつながるそうです。

    返信削除