20131111

【和訳】Jonas Brothers - What I Go To School For

What I Go To School For
It’s About Time
Jonas Brothers

Bustedのカバー。
歌詞はアメリカ/子ども向けに、大幅に変更されている。
オリジナル版の歌詞は、カテゴリー[Busted]を参照してください。

Her voice is echoed in my mind
I count the days till she is mine
Can’t tell my friends cos they will laugh
I love a girl from senior class
頭の中で木霊する彼女の声
恋人になってくれる日を、指折り数え待っている
友達には言えない、きっと笑われる
上級生の女の子に恋をした、なんて

I daydream through my freshman math
While she fills out her college apps
I’ll show her a world where we belong
But she’ll have to drive us to the prom
新入生の数学では、空想しているうちに授業が終わった
その間、彼女は大学入試書類の空欄を埋めていた
頭の中にあるふたりの世界を、彼女にも見せてあげたいよ
プロムに行くときには、彼女に運転を任せることになるけど

That’s what I go to school for
Even though it is a real bore
You can call me crazy
She is so amazing
That’s what I go to school for
Even though it is a real bore
Girlfriends I had plenty
But she’s the one that I need
That’s what I go to school for
彼女こそ僕が学校に通う理由
どんなに毎日が退屈でも
友達にからかわれたっていい
すごくステキな女の子
彼女こそ僕が学校に通う理由
どんなに毎日が退屈でも
たくさんの女の子と付き合ってきたけれど
彼女こそ僕に必要な唯一の女の子
彼女こそ僕が学校に通う理由

Her boyfriend’s just turning 19
But that doesn’t bother me
He’s back at college out of town
I find a reason to go round
彼女のボーイフレンドはもうすぐ19歳
だけど構うもんか
彼は大学生で、もうこの街にはいない
付け入る理由が見つかった

I climb a tree outside her home
To make sure that she’s alone
She looks up and sees me there
So I can’t help but stop and stare
ひとりきりかどうか確かめようと
彼女の庭の木によじ登ったら
ふと顔を上げた彼女に気付かれて
僕はどうすることもできず、ただ彼女の瞳に見入った

That’s what I go to school for
Even though it is a real bore
You can call me crazy
She is so amazing
That’s what I go to school for
Even though it is a real bore
Girlfriends I had plenty
But she’s the one that I need
That’s what I go to school for
彼女こそ僕が学校に通う理由
どんなに毎日が退屈でも
友達にからかわれたっていい
彼女はすごくステキな女の子
彼女こそ僕が学校に通う理由
どんなに毎日が退屈でも
たくさんの女の子と付き合ってきたけれど
彼女こそ僕に必要な唯一の女の子
彼女こそ僕が学校に通う理由

Everyone that you see all day
Know you’re looking at me in a different way
I guess that’s why my marks are getting so high
I can see those telltale signs
Telling me that I was on your mind
I could see that you wanted more
When you told me that I’m what you go to school for
I’m what you go to school for
君が毎日顔を合わせるみんなは、もう気付いている
君は僕に特別な眼差しを向けている
僕の成績が良いのは、きっとそのおかげだね
テールランプの点滅は
僕への思いを示す合図
彼女は僕にこう言った
「あなたがいるから、わたしは学校に通っているのよ」
このままじゃ満足できないってことだよね
僕こそ彼女が学校に通う理由

She’s made her choice and I’m the one
At least till graduation comes
We drive past school to wave goodbye
My friends they can’t believe their eyes
彼女はついに心を決めた、選ばれたのは僕
少なくとも、卒業式の日までは
学校までドライブして、みんなにさよならのご挨拶
友達はみんな、信じられないって顔で僕らを見る

That’s what I go to school for
Even though it is a real bore
You can call me crazy
She is so amazing
That’s what I go to school for
Even though it is a real bore
Girlfriends I had plenty
But she’s the one that I need
That’s what I go to school for
彼女こそ僕が学校に通う理由
どんなに毎日が退屈でも
友達にからかわれたっていい
彼女はすごくステキな女の子
彼女こそ僕が学校に通う理由
どんなに毎日が退屈でも
たくさんの女の子と付き合ってきたけれど
彼女こそ僕に必要な唯一の女の子
彼女こそ僕が学校に通う理由

Categories:

0 comments:

コメントを投稿