20131111

【和訳】ABBA - Lay All Your Love On Me

Don’t go wasting your emotion
Lay all your love on me
その感情をむだにしないで
愛のすべてをわたしに注いで

Don’t go sharing your devotion
Lay all your love on me
他の誰かに傾けたりしないで
愛のすべてをわたしに注いで

I wasn’t jealous before we met
Now every woman I see is a potential threat
And I’m possessive it isn’t nice
You’ve heard me saying that smoking was my only vice
But now it isn’t true
Now everything is new
And all I’ve learnt
Has overturned
I beg of you
あなたに出会うまで
嫉妬なんてしたことなかった
今では目に入るどんな女も危険因子
夢中すぎる
こんなの良くない
悪癖はタバコくらいだと言ったけど
それも今は違う
今ではすべてが新しい
学んだすべてが覆されて
あなたに跪く

It was like shooting a sitting duck
A little small talk a smile and baby I was stuck
I still don’t know what you’ve done with me
A grown up woman should never fall so easily
I feel a kind of fear
When I don’t have you near
Unsatisfied
I skip my pride
I’m begging you dear
休んでいるアヒルを撃つようだった
ちょっとした会話で
笑顔ひとつで 射止められてしまった
未だにどんな手を使ったのか分からない
大人の女性は簡単に落ちてはいけないのに
なんだか不安になる
あなたがそばにいないと
満たされない
プライドも放り投げて
あなたに跪く

I’ve had a few little love affairs
They didn’t last very long and they’ve been pretty scarce
I used to think that was sensible
It makes the truth even more
Incomprehensible
Cos everything is new
And everything is you
And all I leaned has overturned
What can I do?
何度かささやかな恋をした
どれも長くは続かず
どれも中身はなく
けれど そんなものだと思ってた
だから真実に気付かなかったのね
だって今ではすべてが新しい
今ではすべてがあなたしだい
学んだすべてが覆されて
どうすればいいというの

Don’t go wasting your emotion
Lay all your love on me
その感情をむだにしないで
愛のすべてをわたしに注いで

Don’t go sharing your devotion
Lay all your love on me
他の誰かに傾けたりしないで
愛のすべてをわたしに注いで
Categories:

0 comments:

コメントを投稿