20131111

【和訳】McFly - Little Joanna

(アルバム"Motion In The Ocean"より)

トムが恋人のジョヴァンナに、バレンタインの贈り物として書いた歌。



Little Joanna’s got big blue eyes
Coconut cream and coffee coloured thighs
I could die lying her arms
Where castle are made of sand
We start to dance
But only the music is bleeding
When crickets replace the band
大きな青い瞳の 愛しいジョアンナ
ココナッツクリームとコーヒーの色の太もも
彼女の腕に抱かれたら
このまま死んでもいいとすら思える
海辺で砂のお城を建てて
僕らは踊り始める
問題は音楽だけ
コオロギがバンド代わり

She will always be my sunkissed trampoline
She goes up and down in my heart
Turned into jelly beans
And I’m starting to believe that
Danger’s never near when Joanna is here
彼女はいつだって 僕の陽だまりのトランポリン
僕の心の中で飛び跳ねて
ゼリービーンズに変えてしまう
僕は確信し始めてる
危険は遥か遠くへ消えた
それはジョアンナがここにいてくれるから

Little Joanna’s like a lazerbeam sky
Gluteos maximus like a firefly
And that’s why I’m a kissaphobic
Where cellulite dreams were made
Like lemonade
But when the shivers are salty
And sea foam’s the colour of space
愛しのジョアンナはまるで日の出に照らされる空のよう
おしりはまるで蛍みたい
だからキスするのが怖いよ
レモネードみたいに僕のキスが
セルライトを増やしちゃうかも
だけど肌を撫でる風は潮の香り
水面の泡は宇宙の色

She will always be my sunkissed trampoline
She goes up and down in my heart
Turned into jelly beans
And I’m starting to believe that
Danger’s never near when Joanna is here
彼女はいつだって 僕の陽だまりのトランポリン
僕の心の中で飛び跳ねて
ゼリービーンズに変えてしまう
僕は確信し始めてる
危険は遥か遠くへ消えた
それはジョアンナがここにいてくれるから

God I love Joanna
And she don’t understand much
I love it when our hands touch
Knowing that I’m near
ああ 心から
ジョアンナを愛してる
けれど彼女にもきっと分からない
ふたりの手が触れ合うたび
彼女がそばにいると知る
その悦びがどれほどのものか

Apple flavored lip gloss
Achilles wears a necklace
I’m feeling young and reckless
When Joanna is here
りんごのにおいのリップグロス
足首に巻いたネックレス
子どもみたいに無防備になるのは
ジョアンナがそばにいるから

Little Joanna’s got big blue eyes
Coconut cream and coffee coloured thighs
I could die lying her arms
Where castle are made of sand
We start to dance
But only the music is bleeding
When crickets replace the band
大きな青い瞳の 愛しいジョアンナ
ココナッツクリームとコーヒーの色の太もも
彼女の腕に抱かれたら
このまま死んでもいいとすら思える
海辺で砂のお城を建てて
僕らは踊り始める
問題は音楽だけ
コオロギがバンド代わり

She will always be my sunkissed trampoline
She goes up and down in my heart
Turned into jelly beans
And I’m starting to believe that
Danger’s never near when Joanna is here
彼女はいつだって 僕の陽だまりのトランポリン
僕の心の中で飛び跳ねて
ゼリービーンズに変えてしまう
僕は確信し始めてる
危険は遥か遠くへ消えた
それはジョアンナがここにいてくれるから
Categories:

0 comments:

コメントを投稿