20141111

【和訳】Mika - Overrated

(アルバム"The Origin of Love"より)

Words get broken
Cut me open
Love confound me
Kill me quickly
言葉は解体され
僕を切り開く
愛は混乱をもたらし
瞬時に僕の息の根を止める

Breathe out, breathe in
Throw me living
Off the deep end
While I’m sleeping
息を吐く
息を吸う
生きたまま僕を
海の底に放り投げて
どうか僕が眠っている間に

I’m a crazy fool
I’m a fool addicted
To the touch of you
To your poison kisses
僕は血迷った愚か者
僕は愚かな中毒患者
君の温もりを
君の毒入りのキスを

What you got to lose
What do you think this is
Nothing left to prove
And you know that love is
Overrated in this goddamn world
君は何を失う?
君はこれを何だと考える?
証拠は出尽くした
このくだらない世の中で
愛は過大評価された存在なんだ

Stars are magic
Light this tragic
Crime of passion
I’m just asking
星は魔法のように
この悲劇に光を注ぐ
激情が生む罪
ただ聞いてみただけ

I offered up my wrist
And you thought you hit it
But your arrow missed
You couldn’t kill me with it
僕は手首を差し出した
君はそこに命中させた気でいた
けれど矢は目標を反れた
君には僕の息の根を止めることはできなかった

All I asked of you was to free my pain
So you couldn’t do this to me again
Overrated in this goddamn world
ただこの苦悩を取り去って欲しかったんだ
もう二度と君に傷つけられないように
このくだらない世の中で
愛は過大評価されている

Words get broken
Cut me open
Breathe out, breathe in
Throw me living
Words get broken
Cut me open
Stars are magic
Life is tragic
言葉は解体され
僕を切り開く
息を吸う
息を吐く
生きたまま僕を
放り捨てて
言葉は解体され
僕を切り開く
星の輝きは魔法
人生は悲劇
Categories:

0 comments:

コメントを投稿