20131111

【和訳】Natasha Bedingfield - I Bruise Easily

(アルバム"Unwritten"より)




My skin is like a map
Of where my heart has been
And I can't hide the marks
It's not a negative thing
わたしの肌はまるで
心の足取りを辿る地図
痕跡を隠せない
隠したいようなものじゃない

So I let down my guard
Drop my defences down by my clothes
I'm learning to fall
With no safety net to cushion the blow
だから守りを緩めることにしたの
服と一緒に 防御を脱ぎ去った
落ちていく感覚
緩衝材の安全クッションもない場所へ

I bruise easily
So be gentle when you handle me
There's a mark you leave
Like a love heart carved on a tree
I bruise easily
Can't scratch the surface
Without moving me underneath
I bruise easily
I bruise easily
わたしは傷つきやすいから
優しく扱ってね
木に刻まれたハートマークみたいな
あなたが残していった痕跡
わたしは傷つきやすいの
内に潜む核を動かさずに
表面を齧ったって意味はないわ
わたしは傷つきやすいの

I found your fingerprints
On a glass of wine
Do you know you're leaving them
All over this heart of mine too
ワイングラスに残ったあなたの指紋
気付いてる?
同じものが
わたしの心一面に残ってる

But if I never take this leap of faith
I'll never know
So im learning to fall
With no safety net to cushion the blow
だけどこの真実の兆しは
手に取らなければ 確信が持てない
だから落ちていく
緩衝材の安全クッションもない場所へ

I bruise easily
So be gentle when you handle me
There's a mark you leave
Like a love heart carved on a tree
I bruise easily
Can't scratch the surface
Without moving me underneath
I bruise easily
I bruise easily
わたしは傷つきやすいから
優しく扱ってね
木に刻まれたハートマークみたいな
あなたが残していった しるし
わたしは傷つきやすいの
内に潜む核を動かさずに
表面を齧ったって意味はない
わたしは傷つきやすいの

Anyone who can touch you
Can hurt you or heal you
Anyone who can reach you
Can love you or leave you
触れるのは
傷つけるため?
癒すため?
手を伸ばすのは
愛するため?
捨てるため?

So be gentle
だから優しくしてね

I bruise easily
So be gentle when you handle me
There's a mark you leave
Like a love heart carved on a tree
I bruise easily
Can't scratch the surface
Without moving me underneath
I bruise easily
I bruise easily
わたしは傷つきやすいから
優しく扱ってね
木に刻まれたハートマークみたいな
あなたが残していった しるし
わたしは傷つきやすいの
内に潜むを動かさずに
表面を齧ったって意味はない
わたしは傷つきやすいの

0 comments:

コメントを投稿