20131111

【和訳】Norah Jones - Man of the Hour

(アルバム"The Fall"より)



It’s him or me that’s what he said
But I can’t choose between a vegan and a pot head
So I chose you because you’re sweet
And you give me lots of loving and you eat mean
「あいつか、俺か」
彼はそう言ったけど
菜食主義者か、大麻常習者かなんて
選べないわ
だからあなたを選んだの
あなたは優しいし
わたしをたくさん愛してくれるし
肉も食べるから

And that’s how you become my man of the hour
そしてあなたはわたしの唯一の“時の人”になる

You never lie and you don’t cheat
And you don’t have any baggage tied to your forefeet
Do I deserve to be the one who fill feed you breakfast?
Lunch and dinner?
And take you to the park at dawn?
あなたは嘘をつかないし、浮気もしない
ここぞというときに怖気づいたりもしない
わたしに務まるかしら?
あなたに朝食も、昼食も、夕食も食べさせて
夜明けに公園に連れ出してあげたい

Will you really be my only man of the hour?
本気でわたしの唯一の“時の人”になってくれる?

I know you’ll never bring me flowers
Flowers they will only die
And though you’ll never take a shower together
I know you’ll never make me cry
一生花束なんか貰えないだろうけれど
花はいつか必ず枯れてしまうし
一緒にシャワーを浴びる日も来ないだろうけれど
でもあなたは絶対に、わたしを泣かせたりしない

You never argue, you don’t even talk
And I like the way you let me lead you
When we go outside and walk
口喧嘩もしないし、そもそもあなたは何も言わない
散歩に出かけるときは、わたしを先に歩かせる
そういうところが好きよ

Will you really be my only man of the hour?
本気でわたしの唯一の“時の人”になってくれる?
Categories:

0 comments:

コメントを投稿