20131111

【和訳】Razorlight - You And The Rest

(アルバム"Slipway Fires"より)

You say, you're thinking of me
And you'll do it at any cost
And you say that you believe in life
Any love you've never lost
僕を思ってる
その為なら何を犠牲にしてもいい
君は言う
人生を信じている
愛に迷ったことはない

Everything keeps changing on me
I can't tell you how I feel
People shift and re-arrange on me
How should I know what is real?
あらゆる出来事が僕を変えていく
どんな気分かなんて 伝えようもない
世間が僕を作り変えようとする
何が本物かなんて 分かるはずがない

And it has been shown
You can get broken bones
And it has been proved
There's so much to lose
分かっていることは
心底傷つくかもしれないってこと
これまでの経験から言って
多くを失うことになるだろう

When we try to live as one
We try to live as one
僕らが二人で生きようとすれば
一つになって生きようとすれば

You ask me where I'd be
And to you I just can't lie
There were only ever two women here
You and the rest have passed me by
どこにいるのと君が尋ねる
僕は君には嘘をつけない
これまでの人生に存在した女性は
二人しかいない
君と そしてそれ以外の
僕とすれ違って去っていった人たち

And yes, I'm thinking of you
Can't switch you off at any cost
While I figure out these rules of love
And pretend I've never lost
もちろん僕は君を思ってる
どんな犠牲を払っても
君を切り離すつもりはない
愛の法則を紐解き進みながら
迷いのない態度を取る

But I lost from the start
I was kicked back hard
Intake and back draft blew
Then the flames consumed
でも本当は初めから途方に暮れてた
思いきり蹴り返されて
息を吸い込み
隙間から息を吹き込んだら
火種が燃え上がるのが見えた

Well, we try and live as one
We try and live as one
僕らは二人で生きようとしている
一つになって生きようとしている

I'm not making plans for tomorrow
I'm just figuring it out
You can beg it, steal or borrow
Or count me out
明日の計画を立てたりはしない
ただ解き進めていくだけ
君はあらゆる手を使うかもしれない
あるいは 僕を頼らないかもしれない

See the moment disappearing
And the joke is getting thin
I see my enemy appearing
And I'm him
消えてゆく盛りの一瞬
尽きてゆく笑い話
敵が近づいてくるのを感じる
敵は僕自身だ

We try to live as one
We try to live as one
Can we try to live as one?
Oh, we try to live as one
僕らは二人で生きようとしている
一つになって生きようとしている
試してみようか?
一つになって生きてみようか

When you get back, when you get back, ohh
君が戻ってきてくれたら
戻ってきてくれたときには
Categories:

0 comments:

コメントを投稿