20131111

【和訳】One Direction - Summer Love

(アルバム"Take Me Home"より)

Can’t believe you’re packing your bags
Trying so hard not to cry
Had the best time and now it’s the worst time
But we have to say goodbye
信じられないよ
君は必死に涙をこらえながら
荷物をまとめてる
最高の時間を過ごしたあとで
今 最悪の瞬間を迎える
だけど僕らは別れを言わなくちゃならない

Don’t promise that you gonna write
Don’t promise that you call
Just promise that you won’t forget we had it all
手紙を書くなんて 約束しないで
電話をするなんて 約束しないで
約束はひとつだけでいい
ふたりが愛のすべてを手にしていたことを
いつまでも忘れないで

Cos you were mine for the summer
Now we know it’s nearly over
Feels like snow in September
But I always will remember
You were my summer love
You always will be my summer love
君が僕のものでいてくれるのは
夏のあいだだけ
終わりが近付いていることは
どちらも分かってる
9月に雪が降るような気分
でも僕はいつまでも覚えているよ
君が僕の夏の恋人でいてくれたこと
君はいつまでも僕の夏の恋人だよ

Wish that we could be alone now
If we could find some place to hide
Make the last time just like the first time
Push the button and rewind
今だけ二人きりになれたらいいのに
身を隠せるような場所があれば
最後のひと時を 初めてのような気持ちで迎えられるのに
ボタンを押して 出会ったあの瞬間を繰り返せるのに

Don’t say the words that’s on your lips
Don’t look me at that way
Just promise you’ll remember when the sky is grey
唇に浮かぶ言葉を
声に出してしまわないで
そんな目で僕を見ないで
約束して
曇り空の日にはいつもこの夏を思い出すと

Cos you were mine for the summer
Now we know it’s nearly over
Feels like snow in September
But I always will remember
You were my summer love
You always will be my summer love
君が僕のものでいてくれるのは
夏のあいだだけ
終わりが近付いていることは
どちらも分かってる
9月に雪が降るような気分
でも僕はいつまでも覚えているよ
君が僕の夏の恋人でいてくれたこと
君はいつまでも僕の夏の恋人だよ

So please don’t make this any harder
We can’t take this any father
And I know there’s nothing that I wanna change
だからどうか
これ以上辛くさせないで
これ以上先延ばしにはできないよ
完璧な恋だったよ
何一つ後悔はないよ

Cos you were mine for the summer
Now we know it’s nearly over
Feels like snow in September
But I always will remember
You were my summer love
You always will be my summer love
君が僕のものでいてくれるのは
夏のあいだだけ
終わりが近付いていることは
どちらも分かっている
9月に雪が降るような気分
でも僕はいつまでも覚えているよ
君が僕の夏の恋人でいてくれたこと
君はいつまでも僕の夏の恋人だよ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿