20131111

【和訳】Whitney Houston - How Will I Know

(アルバム"Whitney Houston"より)

There’s a boy he’s the one I dream of
Looks into my eyes
Takes me to the clouds above
I lose control
Can’t seem to get enough
When I wake from dreaming
Tell me is it really love?
ある男の子のこと
彼のことばかり夢に見る
わたしの目を覗きこんで
雲の上へ連れて行ってくれる
夢中になってしまう
どうしても満足できない
わたしが夢から目を覚ましたら
これが本当の愛だと教えてくれる?

How will I know?
(don’t trust your feelings)
How will I know?
(love can be deceiving)
How will I know?
どうすれば分かる?
(感情を信じちゃだめよ)
どうすれば分かる?
(愛はにせものかもしれない)

How will I know if he really loves me?
I say a prayer with every heartbeat
I fall in love whenever we meet
I’m asking you cos you know about these things
How will I know if he’s thinking of me?
I try to phone but I’m too shy (can’t speak)
Falling in love is so bittersweet
This love is strong then why do I feel weak?
彼が本当にわたしを愛しているかなんて
どうすれば分かるの?
鼓動のたびに祈りを口にする
顔を合わせるたび恋に落ちる
お願いよ
だってあなたはよく知っているはず
彼がわたしを思っているかどうかなんて
どうすれば分かるの?
電話をかけたいけど
恥ずかしくてできない
(話なんかできない)
恋に落ちるって切ないのね
この愛が強い力を持っているなら
どうしてわたしは気弱なままなの?

Wake me! I’m shaking
Wish I had you near me now
Said there’s no mistaking
What I feel is really love
わたしを起こして!
震えがとまらない
今 あなたがそばにいてくれたらいいのに
間違っていないと言ってくれたらいいのに
この気持ちが愛だと確信させて

If he loves me if he loves me not
Oh how will I know?
わたしを愛してる?わたしを愛してない?
どうすれば分かるの?

0 comments:

コメントを投稿