20131111

【和訳】The Fray - Never Say Never

(アルバム"The Fray"より)



Some things we don’t talk about
Rather do without
And just hold the smile
Falling in and out of love
Ashamed and proud of
Together all the while
口にはしない思いがある
言わないほうがうまくいく
そうして笑顔を繕う
整った心に愛は消えうせ
躊躇いながらも、胸を張る
いつだってちぐはぐな思いを抱えて

You can never say never
While we don’t know when
But time and time again
Younger now that we were before
Don’t let me go
絶対にありえないなんて、断定はできない
「いつ」-それは分からない
それでも、何度も、何度もやってみよう
僕らは昔の僕らより
ずっと若い心を胸に秘めている
僕を忘れないでおくれ

Picture
You’re the queen of everything
As far as the eye can see
Under your command I will be your guardian
When all is crumbling
To steady your hand
想像してみて
君は万物の女王様
僕の目には、そう見えているよ
君の命令に従うよ
僕は君の守人になる
崩落する世界の真ん中で
君の手の震えを、僕が止めてみせる

You can never say never
While we don’t know when
But time and time again
Younger now that we were before
Don’t let me go
絶対にありえないなんて、断定はできない
「いつ」-それは分からない
それでも、何度も、何度もやってみよう
僕らは昔の僕らより
ずっと若い心を胸に秘めている
僕を忘れないでおくれ

We’re pulling apart and coming together
Again and again
We’re growing apart but we pull it
Together, pull it together
Don’t let me go
僕らは引き裂かれては、繋がりあって
何度も、何度も
離れ離れになってしまいそうなときも
引き寄せて
一緒に、一緒に引き寄せて
僕を手放さないでおくれよ
Categories: ,

0 comments:

コメントを投稿