20131111

【和訳】The Wanted - Heart Vacancy

Heart Vacancy
The Third Strike
The Wanted

ハートブレイク・ホテルはエルビスの曲のことだと思う。

I hear your heart cry for love
But you won’t let me make it right
You were hurt
But I decided that you were worth the fight
Every night
You lock up
You won’t let me come inside
But the look in your eyes
I can turn the tide
愛を求めて泣く君の心の声が聞こえる
でも僕の思いを受け取ってはくれない
君は傷ついている
でも君なら乗り越えられる
毎晩、君は鍵をかけて
僕を外に締め出す
でもその眼差しを見れば分かる
僕なら流れを変えられる

In your heart
I can tell you can fit one more
In your heart
I don’t care who was there before
君の心の中に
一部屋、空き部屋がある
君の心の中に
昔誰がそこにいたって、気にしないよ

I can hear your heart cry for love
Then you act like there’s no room
Room for me or anyone
Don’t disturb is all I see
Close the door
Turn the key on
Everything that we could be
If loneliness would move out
I’d fill the vacancy
In your heart
愛を求めて泣く君の心の声が聞こえる
けれど君は、僕が相手でも、誰が相手でも
受け入れる余地などないかのように振舞う
見えるのは「就寝中」のしるしだけ
ドアを閉めて
僕らの可能性に鍵をかける
寂しさがこみ上げてきたら
そんな君の心の空室を
僕が埋めてあげたい

This ain’t the heartbreak hotel
Even though I know it well
Those no shows
They sure tell
In the way you hold yourself
Don’t you fret
Should you get another cancellation
Give me a chance I’d make a permanent reservation
ハートブレイク・ホテルなんかじゃない
僕も辛い思いをしてきたけれど
何も言わなくたって
腕を組む君の姿を見れば
簡単に分かるよ
戸惑わないで
また誰かにキャンセルを食らったなら
僕にチャンスをちょうだい
長期予約を取らせて

In your heart
I can tell you can fit one more
Open up make a brand new start
I don’t care who’s stayed before
君の心に
一部屋、空き部屋があるなら
扉を開いて、新しい始まりを迎え入れて
前に誰が泊まった部屋だろうと
僕はちっとも気にしないよ

I can hear your heart cry for love
Then you act like there’s no room
Room for me or anyone
Don’t disturb is all I see
Close the door
Turn the key on
Everything that we could be
If loneliness would move out
I’d fill the vacancy
In your heart
愛を求めて泣く君の心の声が聞こえる
けれど君は、僕が相手でも、誰が相手でも
受け入れる余地などないかのように振舞う
僕に見えるのは「就寝中」のしるしだけ
ドアを閉めて鍵をかける
僕らの可能性を閉じ込める
寂しさがこみ上げてきたら
君の心の空室を
僕が埋めてあげるよ

When I talk to you on the phone
Listen close
電話越しで話す僕の声を
耳を近づけてよく聞いて

I can hear your heart cry for love
Then you act like there’s no room
Room for me or anyone
Don’t disturb is all I see
Close the door
Turn the key on
Everything that we could be
If loneliness would move out
I’d fill the vacancy
In your heart
愛を求めて泣く君の心の声が聞こえる
けれど君は、僕が相手でも、誰が相手でも
余地などないかのように振舞う
僕に見えるのは「就寝中」のしるしだけ
ドアを閉めて鍵をかける
僕らの可能性のすべてを閉じ込める
寂しさがこみ上げてきたら
君の心の空室を
僕が埋めてあげるよ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿