20131111

【和訳】The Wanted - Last to Know

Last to Know
Battleground
The Wanted

Words travel fast
So you spend all your time in your head
What’s the point in that?
Cos words never last
What you say now is not what you said
And I’m okay with that
言葉にするのは簡単すぎる
だから君は頭の中で考えているだけ
そんなことに何の意味がある?
だって言葉は永遠には続かない
今の君が言う言葉は、君が前に言った言葉じゃない
だから、言ってみてよ

You’re keeping yourself tied up
So you won’t let me down
Didn’t you ever think just maybe?
君は僕を悲しませないようにと
必死に本音を押さえ込む
だけど、こんな風に考えてみたら?

I’ll understand you just give me the chance to
Love you more than you’ll ever know
Even if it means I gotta let you go
With or without me
Baby you should be happy
チャンスさえくれたら、僕は君を理解できる
君にも分からないくらい深く、君を愛せる
愛するが故に君を手放すことになるとしても
僕がそばにいようと、いまいと
ベイビー、君に幸せになってほしいから

If you’re heading down another road
Won’t you leave me with nowhere no go
Don’t let me be the last to know
Don’t let me be the last to know
別の道へ進もうとしているなら
指針も示さずに僕を置いていかないで
何も知らされずに終わるのは嫌だから
何も知らせずに終わらせないで

You take all I have
Still I pour you a half empty glass
What the point in that?
And all I ever asked is that
You tell me when it’s not enough
Cos if it’s real love
君は僕のすべてを奪い取る
それでも僕は君のグラスに水を注ぎ足す
そんなことに何の意味がある?
僕の要求はひとつだけ
満足できないならそう言ってよ
もしもこれが本物の愛なら

I’ll understand you just give me the chance to
Love you more than you’ll ever know
Even if it means I gotta let you go
With or without me
Baby you should be happy
チャンスさえくれたら、僕は君を理解できる
君にも分からないくらい深く、君を愛せる
愛するが故に君を手放すことになるとしても
僕がそばにいようと、いまいと
ベイビー、君に幸せになってほしいから

If you’re heading down another road
Won’t you leave me with nowhere no go
Don’t let me be the last to know
Don’t let me be the last to know
別の道へ進もうとしているなら
指針も示さずに僕を置いていかないで
何も知らされずに終わるのは嫌だから
何も知らせずに終わらないで

Maybe you’ll find what you really wanted
It’s what you left behind
All your dreams are haunted
Maybe I’ll move on
Or maybe I’ll just stay
きっといつか、本当に求めていたものの正体に気付くだろう
それは君が過去に置いてきたもの
眠るたび悪夢に悩まされるだろう
そのとき僕はもう先に進んでいるかもしれない
それともまだここにいるのかもしれない

Either way
I hope you’ll understand me
If I say we can’t be
So if you wanna go
I want you to know
どちらにしても
理解していてほしいよ
たとえば、僕が「ありえない」と言っても
君が離れたいと思っていても
それでも知っていてほしいよ

I’ll understand you just give me the chance to
Love you more than you’ll ever know
Even if it means I gotta let you go
With or without me
Baby you should be happy
チャンスさえくれたら、僕は君を理解できる
君にも分からないくらい深く、君を愛せる
愛するが故に君を手放すことになるとしても
僕がそばにいようと、いまいと
ベイビー、君に幸せになってほしいから

If you’re heading down another road
Won’t you leave me with nowhere no go
Don’t let me be the last to know
Don’t let me be the last to know
別の道へ進もうとしているなら
指針も示さずに僕を置いていかないで
何も知らされずに終わるのは嫌だから
何も知らせずに終わらせないで

Categories:

0 comments:

コメントを投稿