20140320

【和訳】Mary Poppins - I Love To Laugh

(映画「メリー・ポピンズ」より)

I love to laugh
Loud and long and clear
I love to laugh
It's getting worse every year
The more I laugh
The more I fill with glee
The more the glee
The more I'm a merrier me
The more I'm a merrier me
笑うのが大好き
大きく 長く 快活に
笑うのが大好き
毎年酷くなっていくんだ
笑えば笑うほど
喜びが満ちていく
喜びが満ちるほど
幸せになっていく
幸せになっていく

Some people laugh through their noses
Sounding something like this, dreadful
Some people laugh through their teeth, goodness sake
Hissing and fizzing like snakes
Some laugh too fast
Some only blast
Others they twitter like birds
Then there's the kind what can't make up their mind
鼻で笑うだけの人もいるわね
こんな風に…
歯の隙間から笑う人もいる
うんざりしちゃうわ
何て素敵なんでしょう
ヘビみたいに シューシューした笑い声
焦って笑う人もいるよ
吹き出すだけの人もね
鳥みたいにさえずる笑い方があれば
可笑しいのか可笑しくないのか分からない笑い方もある

When things strike me as funny
I can't hide it inside and squeak
As the squeakelers do
I've got to let go with a ho-ho-ho-ho
And a ha-ha-ha too
可笑しいことが起きると
我慢できずに クスっと笑っちゃう
クスクス笑う人たちみたいにね
我慢できずに笑ってしまうんだ
ホウ ホウ ホウ
それから
ハ ハ ハ

We love to laugh
Loud and long and clear
We love to laugh
So everybody can hear
The more you laugh
The more you fill with glee
The more the glee
The more we're a merrier we
笑うのが大好き
大きく 長く 快活に
笑うのが大好き
毎年酷くなっていくんだ
笑えば笑うほど
喜びが満ちていく
喜びが満ちるほど
幸せになっていく
幸せになっていく

0 comments:

コメントを投稿