20140322

【和訳】We Are Scientists - Dinosaurus

(アルバム"Brain Thrust Mastery"より)

This all has to end, and I oughtta know
But who could predict the force of the throw?
It helps to pretend to not care at all
the truth is that I could not want it more
こんなの全部 終わらせるべきで
僕はきちんと 弁えるべきだ
けれど 衝撃の威力は予想がつかない
だから全然気にしてないふりをしてる
本当はもう待てないって所まで来てるのに

Soon they will come and pass us by
a shift in tone, and rise in tide
To learn to swim, or learn to die
Are choices I have been left with
そのうち奴等がやって来て
僕らの元を通り過ぎて行くだろう
気象の変化
海面の上昇
泳いでみようか
飲まれて死のうか
そんな選択を迫られて来た

The bigger the break the harder the fall
The hits in this case are too close to call
The stress and the strain are starting to show
This all has to end, and I oughtta know
初動が大きければ 落下も大きくなる
この状況の打撃は
結果の予想もつかない接戦状態
圧力と緊張が 現場に滲み始める
こんなの全部 終わらせなくちゃ
きちんと弁えなくちゃ

Soon they will come and pass us by
a shift in tone, and rise in tide
To learn to swim, or learn to die
To cast a stone, or cast aside
Soon they will come and pass us by
a shift in tone, and rise in tide
To learn to swim, or learn to die
Are choices I have been left with
そのうち奴等がやって来て
僕らの元を通り過ぎて行くだろう
気象の変化
海面の上昇
泳いでみようか
飲まれて死のうか
投石しようか
見捨ててしまおうか
そのうち奴等がやって来て
僕らの元を通り過ぎて行くだろう
気象の変化
海面の上昇
泳いでみようか
飲まれて死のうか
そんな選択を迫られて来た

It's natural selection
it's natural selection
it's natural selection
so I suggest that we just stop
自然淘汰
自然淘汰
自然淘汰に従うしかない
だからここで留めておくことにしよう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿