20140510

【和訳】Franz Ferdinand - Come On Home

(アルバム"Franz Ferdinand"より)

Although my lover lives in a place that I can't live
I kind of find I like a life this lonely
It rips and pierces me, in places I can't see
I love the rip of nerves
The rip that wakes me
So I'm dissatisfied, I love dissatisfied
I love to feel there's always more that I need
僕の恋人は
僕の住めない場所に暮らしている
けれども
僕はこんな孤独な人生を
どこか気に入っている
こんな孤独は
僕には見えない僕の一部を引き裂き
穴を開ける
神経の綻びは素晴らしい
それは僕にとっての気付け薬
僕は物足りなく感じている
物足りなさは素晴らしい
必要なものが他にもあるんだと
感じられることが素晴らしい

So Come On Home
So Come On Home
So Come On Home
Home!
だから 帰っておいで
帰っておいでよ
家に帰っておいで

You're where you want to be
I'm where I want to be
Come on
We're chasing everything we've ever wanted
I replace you easily, replace pathetically
I flirt with any flighty thing that falls my way
君は君の望む場所にいる
僕は僕の望む場所にいる
そうだろ?
僕らは望んだ全てを追い求めている
僕はいとも容易く 君の代わりを見つける
哀れにも 代わりを見つけてしまう
目の前に現れれば
どんな尻軽だろうと 相手にする

But how I needed you
When I needed you
Let's not forget we are so strong, so bloody strong
けれど君を必要としていた頃
僕は本当に君を必要としていたんだ
忘れずにいよう
僕らはとても強いってこと
めちゃくちゃ強いってこと

So Come On Home
So Come On Home
So Come On Home
Home!
だから 帰っておいで
帰っておいでよ
家に帰っておいで

Blue light falls upon your perfect skin
Falls and you draw back again
Falls and this is how I fell
君の完璧な肌に射す青い光
光が射し 君を引き戻す
光が射し 僕はまた恋に落ちる

And I cannot forget
And I cannot forget
忘れられない
忘れられない

Come on home
So come on home
So come on home
But don't forget to leave
だから 帰っておいで
帰っておいでよ
家に帰っておいで
けれど 最後に出ていくのを忘れずに
Categories:

0 comments:

コメントを投稿