20140504

【和訳】Neon Trees - Foolish Behavior

(アルバム"Pop Psychology"より)

A night like this
You were wasted
Like a teenager in love
I felt your touch, it was naked
And I could not give you up
こんな夜
恋するティーネイジャーみたいに
まいってた君
君の温もりを感じた
素肌の感触
君を諦められなかった

Suddenly the room started spinning around
Oh, I couldn’t wait for an answer
Fireworks and strobes bring our knees to the ground
Oh, I never thought you were a dancer
突然部屋がぐるぐる回り始めて
答えを待ちきれなかった
花火とストロボの眩しさに跪く二人
君がダンサーだったとは 思いもしなかったよ

Lean in close
And don’t let go
傍へ身体を寄せて
離さないで

Well you started out a stranger
Foolish behavior brought us together
Tonight
Could have ran away scared
But somewhere out there
Foolish behavior seems right
I don’t know if it’s good
I’m misunderstood
Most of my whole damn life
Well you started out a stranger
Foolish behavior brought us together
Tonight
Tonight
Oh, Tonight
初めは他人だった君
愚かな行為に惹かれ合った二人
今夜
恐れをなして逃げ出せば良かった?
けれどこの世のどこかに
愚かな行為を正しいと思える場所がある
それが良いかどうかは分からない
生まれてから今まで ほとんどずっと
誤解されながら生きてきた僕
初めは他人だった君
愚かな行為に惹かれ合った二人
今夜

A night like this
Every minute is a prelude to the show
Face to face
Get lost in it
Your eyes can tell me where to go
こんな夜
毎分がショーのプレリュードみたい
顔と顔を向かい合わせて
夢中になろう
行き先は君の眼差しが教えてくれる

Suddenly the room is a big black and white
Just like a scene from a movie
Everything’s in slow motion, flashing with light
Yeah, you know how to rule me
突然部屋から色彩が失われる
まるで映画のワンシーンみたいに
全てがスローモーションに変わり
光が眩しく点滅する
僕を支配する術を知っている君

Lean in close
And don’t let go
傍へ身体を寄せて
離さないで

Well you started out a stranger
Foolish behavior brought us together
Tonight
Could have ran away scared
But somewhere out there
Foolish behavior seems right
I don’t know if it’s good
I’m misunderstood
Most of my whole damn life
Well you started out a stranger
Foolish behavior brought us together
Tonight
Tonight
初めは他人だった君
愚かな行為に惹かれ合った二人
今夜
恐れをなして逃げ出せば良かった?
けれどこの世のどこかに
愚かな行為を正しいと思える場所がある
それが良いかどうかは分からない
生まれてから今まで ほとんどずっと
誤解されながら生きてきた僕
初めは他人だった君
愚かな行為に惹かれ合った二人
今夜

Think of the moment
Everything’s on
Now set it in motion
Before it’s gone, gone, gone
奇跡のような一瞬
準備が整った
さあ 動かそう
全てが消えてしまう前に

Well you started out a stranger
Foolish behavior brought us together
Tonight
Could have ran away scared
But somewhere out there
Foolish behavior seems right
初めは他人だった君
愚かな行為に惹かれ合った二人
今夜
恐れをなして逃げ出せば良かった?
けれどこの世のどこかに
愚かな行為を正しいと思える場所がある

Tonight
Think of the moment
Everything’s on
Oh, Tonight
奇跡のような一瞬
準備が整った
さあ 動かそう
今夜
Categories:

0 comments:

コメントを投稿