20150417

【和訳】Mika - Talk About You

(アルバム"No Place In Heaven"より)



Walk through the city like stupid people do
A million faces, but all I'm seeing is you
I'm stopping strangers and telling them your name
Convincing haters, one day they'll feel the same
バカな連中と同じように 街を歩く
数えきれない程の人たちがいても
僕の目に見えるのは君だけ
見知らぬ人の足を止めて 君の名前を教え
君を嫌う人たちを説得する
いずれ彼らも僕と同じように感じるはずさ

We're common people, we're common people in love
It's supernatural, it's just a force from above
Some call me crazy, some try to make me shut up
If I am crazy, that's what you made me!
僕らは一般市民
恋に落ちた凡人
これは神秘的な 天の成せる力
イカれてると言う奴もいる
僕を黙らせようとする奴もいる
もし僕がイカれてるとしたら
それは君のせいだよ

I said you're the only one I wanna talk about
僕が話したいのは君のことだけ

Yeah it's true, all I do is wanna talk about you
本当だよ
 僕がしたいのは 君について話すことだけ

Walk through the jungle that used to be my town
Everything's different, you've turned it upside down
It happened to me, totally unprepared
Just the beginning, but I'm not even scared
かつては僕の町だったジャングルを歩く
何もかもが変わってしまった
君がすべてをひっくり返した
僕の身に起きた出来事は
全く想定外の出来事で
まだ始まったばかりだというのに
微塵の不安も感じない

'Cause living like this is risking all that I know
And if it kills me, that's the way I wanna go
So pull me under, and put me under your spell
Rather be crazy, than normal people in hell
だってこんな風に生きるということは
これまでの人生の全てを賭けるということ
死ぬほど苦しんだっていい
そういう道を選びたい
だから 僕を引きずり込んで
僕に魔法をかけてよ
地獄で普通の人間としているよりは
イカれた人間になった方がマシだから

I said you're the only one I wanna talk about
僕が話したいのは君のことだけ

Yeah it's true, all I do is wanna talk about you
本当だよ
 僕がしたいのは 君について話すことだけ

Walk through the city, like normal people do
But all I'm seeing is you
普通の人たちと同じように街を歩く
でも僕には君しか見えてない

I said you're the only one I wanna talk about
僕が話したいのは君のことだけ

Yeah it's true, all I do is wanna talk about you
本当だよ
 僕がしたいのは 君について話すことだけ
Categories:

2 件のコメント:

  1. リクエストお願いします!
    Maylee ToddのBaby's Got Itです。
    よろしくお願いします。

    返信削除
    返信
    1. 記事を追加しました。ご確認ください。

      削除