20150501

【和訳】The All-American Rejects - Someday's Gone

"Someday's Gone"
(アルバム"Kids In The Street"より)



What makes you so damn sure,
That you’re perfect, huh?
I can’t explain you
Just like a nightmare
I can’t remember
何でそんなに自信を持てるわけ?
"自分は完璧だ" なんてさあ?
説明できないよ
まるで悪夢みたいに
何も思い出せない

What makes you so damn sure
That you’re worth it huh?
You’re just a bad trip
I can’t come back from since last December
何でそんなに自信を持てるわけ?
"自分にはその価値がある" なんてさあ?
君は酷い幻覚
去年の12月から正気に戻れずにいる

I walk into the room and you steal everyone
I see you walk into the room
And you kill everyone cause I know
僕が部屋に足を踏み入れると
君がみんなを盗んでいく
君が部屋に足を踏み入れ
みんなを殺していくのが分かる
だってもう分かってる

My someday’s gone now
Bye bye
My someday’s gone now
Bye bye
Just let it go
僕の"いつか"は消えた
バイバイ
僕の"いつか"は消えた
バイバイ
もうどうでもいいよ

How did you figure that I let you cut me down
Right at the knees
I fall like a dead man out of the airplane
どうして分かったの?
僕が君の意のままに
膝から斬り倒されることになるって
飛行機から落ちる死人みたいに

How did you figure that I let you drag me around, huh?
You got my number *draw me a story tell me a picture
どうして分かったの?
僕が君に振り回されることになるなんてさあ?
君は僕の電話番号を知ってて
僕に物語を描いてみせる
僕に未来図を話してみせる

I walk into the room and you've had everyone
And then you walked into the room, it’s so sad everybody already knows
部屋に足を踏み入れれば
そこにいる誰もが 君と関係があって
そこへ君が部屋に入ってくる
みんながとっくに君を知ってるなんて
すごく悲しい

My someday’s gone now
Bye bye
My someday’s gone now
Bye bye
Just let it go
僕の"いつか"は消えた
バイバイ
僕の"いつか"は消えた
バイバイ
もうどうでもいいよ

Even when I live, a piece of me will die
Win some, lose some, she won’t bat an eye
Maybe when I sleep
I’ll see you in my dreams
Forget about it one day
The day I might see you
僕が生きていても
僕の一部は死んでしまう
何かを得る 何かを失う
見開く彼女の目は瞬きすらしない
眠れば夢で君に会うことになる
いつかのことは忘れてしまおう
君に会えるかもしれない日のことは

You walk into the room and you fucked everyone
And then you walked into the room, well so what, everybody already knows
君が部屋に足を踏み入れる
君はみんなとヤったことがあって
そんな君が部屋に入ってきたからって
だから何だよ?
みんなとっくに気付いてる

My someday’s gone now
Bye bye
My someday’s gone now
Bye bye
Just let it go
僕の"いつか"は消えた
バイバイ
僕の"いつか"は消えた
バイバイ
もうどうでもいいよ

0 comments:

コメントを投稿