20150508

【和訳】Kaiser Chiefs - Ruby

(アルバム"Yours Truly, Angry Mob"より)



Let it never be said
The Romance is dead
'Cause there's so little else
Occupying my head
誰にも言わせない
「ロマンスは死んだ」なんてさ
だって俺の頭を占めるものは
他にはほとんどないんだから

There is nothing I need
except the function to breathe
But I'm not really fussed
Doesn't matter to me
息をする機能さえ無事なら
他には何も要らない
だけど本気で心配してるわけでもない
そんなことはどうだっていい

Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Do you, do you, do you, do you
Know what you're doing, doing, to me
Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
ルビー・ルビー・ルビー・ルビー
君って…自覚してるのかな?
自分が俺に何をしてるか分かってる?
ルビー・ルビー・ルビー・ルビー

Due to lack of interest
Tomorrow is canceled
Let the clocks be reset
And the pendulums held
興味の不足により
明日はキャンセルになった
時計をリセットして
振り子を止めよう

'Cause there's nothing at all
Except the space in-between
Finding out what you're called
And repeating your name
だってそこにあるものといえば
間の空間くらいのもので
君が何て呼ばれてるか知って
君の名前を繰り返すだけ

Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Do you, do you, do you, do you
Know what you're doing, doing, to me
Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
ルビー・ルビー・ルビー・ルビー
君って…自覚してるのかな?
自分が俺に何をしてるか分かってる?
ルビー・ルビー・ルビー・ルビー

Could it be, could it be
That you're joking with me?
And you don't really see you and me
もしかして もしかすると
おちょくられてるだけなのかな?
君は俺と"あり得る"なんて
本当は思っちゃいないのかな

Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
Do you, do you, do you, do you
Know what you're doing, doing, to me
Ruby, Ruby, Ruby, Ruby
ルビー・ルビー・ルビー・ルビー
君って…自覚してるのかな?
自分が俺に何をしてるか分かってる?
ルビー・ルビー・ルビー・ルビー
Categories:

0 comments:

コメントを投稿