20150606

【和訳】Brian Wilson - Somewhere Quiet

(アルバム"No Pier Pressure"より)

Late at night my head walks around you
Your answers knock at my door
夜遅く
僕の思考は 君の周囲を歩き回る
君の答えが 僕の玄関扉を叩く

Could it be you've seen all your chances
And somehow you still want more
既に自分に勝ち目があると知りながら
それでもなお君は
もっと確かな根拠を求めている
そういうことだろうか?

Lost inside a deep sea of faces
Surrounded by eyes still alone
人波という 深い海の中に迷い込み
多くの人目に囲まれながら
それでも孤独で

Trying to drown out the voices of sadness
To hear that one clear tone
じゃまな悲しみの声を かき消そうとする
あの鮮明な一音が聞こえるように

I wanna take you somewhere quiet
So I can hear what's in my heart
Are you as real as I imagine
Or just the one who plays the part
どこか静かな場所へ
君を連れてゆきたい
そうすれば 心の中の音が聞こえるだろう
君は僕が想像する通りに
本物なんだろうか
それともただ
そんな役を演じているだけなんだろうか

I found myself lost in your wonder
Happy to be the proof
ふと気付くと
君の素晴らしさに夢中になっていた
喜んでその証拠になろう

You're answer that doesn't ask questions
Because you're simply the truth
君は答え
質問を要さない答え
なぜなら君は
単純に 真実だから

I wanna take you somewhere quiet
So I can hear what's in my heart
Are you as real as I imagine
Or just the one who plays the part
どこか静かな場所へ
君を連れてゆきたい
そうすれば 心の中の音が聞こえるだろう
君は僕が想像する通りに
本物なんだろうか
それともただ
そんな役を演じているだけなんだろうか

Who we are, love keeps on guessing
Perhaps it will never know
僕らは何者だろうか
愛は推測し続ける
きっと正解には辿り着けない

There is much beauty in mystery
That's why I love you so
謎には多くの美が存在する
だからこそ僕は こんなにも君を愛している

0 comments:

コメントを投稿