20150626

【和訳】Mika - All She Wants

(アルバム"No Place In Heaven"より)

It's an age-old conversation
That is changing with the times
But it's oh so complicated
If your mother is like mine
回数を重ねる毎に変化していく
古来からの会話
でも君の母親が僕の母親のような人だったら
話はかなり複雑だね

All that she wants are the stars and the moon
A son with a wife and a big living room
彼女の望みは 星と月
妻帯者の息子と大きなリビングルーム

All she wants
Is another little special arrangement
A peculiar engagement
Got a trophy wife that's respectable
To avoid any spectacle
彼女の望みは
新たに結ぶ ちょっとした 特別な取り決め
風変わりな誓約
出来の良い妻をもらった
それは立派な事実だ
見世物にならずに済む

It's another simple solution
For my mother's delusion
Get her some adorable pictures done
For her mother in Lebanon
母親の妄想に対する
単純な解決策を またひとつ思いつく
レバノンに住む彼女の母親に宛てて
かわいい写真を何枚か見繕おう

All that she wants (all she wants)
All that she wants
彼女の望みは…
彼女の望みは

Is another son
もう一人の息子

To be clear I'm not a hater
And my wife I like her too
Let's be honest with each other
There's some thing we always knew
はっきり言っておくけど
僕は何も憎んじゃいない
それに 妻のことも好きだ
お互いに正直になろう
ずっと前から 僕らは何かに気付いていたよね

All that she wants is the sun and the moon
The call of the wild, and a big silver spoon
彼女の望みは 太陽と月
野生の呼び声
そして大きな銀の匙

All she wants
Is another little special arrangement
A financial engagement
Social standing is stable
But no kids on the table
彼女の望みは
新たに結ぶ ちょっとした 特別な取り決め
金銭上の誓約
社会的地位は安定していても
子どもについては検討中

Just a little harmless diversion
An acceptable Persian
But I know my heart is in peril
Made a deal with the devil
何てことない 無害な迂回路
条件を満たす古代ペルシア人
でも僕の心は危機的状況にある
悪魔と取引してしまったせい

All that she wants (all she wants)
All that she wants
彼女の望みは…
彼女の望みは

Is another son
もう一人の息子

Oh it seems I was mistaken
Heaven knows just what I've done
All these hateful conversations
Aren't helping anyone
どうやら僕は誤解されてたらしい
僕がどんな過ちを犯したのか
それは誰にも分からない
憎しみに満ちた会話を繰り返しても
誰の助けにもならない

My dear wife, I have to leave you
There is nothing you can say
You can keep the house without me
You'll be better off this way
大切な我が妻よ
僕は君を捨てなければならない
もはや君に何を言われても心は変わらない
僕がいなくなっても この家は君のものだよ
こうする方が 君は幸せになれるから

All that she wants (all she wants)
All that she wants
彼女の望みは…
彼女の望みは

Is another son
もう一人の息子
Categories:

0 comments:

コメントを投稿