20150721

【和訳】James Bay - Incomplete

(アルバム"Chaos and the Calm"より)

I breathe in slow to compose myself
But the bleeding heart I left on the shelf
Started speeding round, beating half to death
Cause you're here and you're all mine
ゆっくりと息を吸い込んで 気持ちを整える
けれど棚に置き去りにした 情に脆い心が
拍車をかけ始め 鼓動は死ぬほど速まる
だって君がここにいるから
君の全てが僕のものだから

So I press my lips down into your neck
And I stay there and I reconnect
Bravery, I've been trying to be perfect
It can wait for a while
だから君の首に唇を押し当てる
そのまま動かず 再接続する
勇敢にも 完璧になろうと努めてきた
でも今しばらくは 猶予があるのかな

Scared of the hope
In my head it's been making me sweat
But it turns out
You're here with your head on my chest
I should've guessed
希望を恐れていた
考えてばかりで ずっとやきもきしていた
でも結局の所
今 君はここにいて 僕の胸に頭を乗せている
察しはついたはずだ

The world will turn and we'll grow
We'll learn how to be
To be incomplete
世の中は移り変わり 僕らは成長すると
僕らは生きる術を学ぶと
不完全な存在として生きる術を

I breathe out now and we fall back in
Just like before we can re-begin
Let your lungs push slow up against my skin
Let it all feel just fine
息を吐き そして僕らは立ち戻る
前みたいに 再始動できる
僕の肌に寄りかかって

肺をゆっくりと動かして
全てを心地好く感じさせて

Gone is the emptiness
We just take what's best and we move on
All of the hurt gets left
I should've guessed
空虚は消えた
最善のものを選び 前に進もう
悲痛は全て失われた
察しはついたはずだ

The world will turn and we'll grow
We'll learn how to be
To be incomplete
世の中は移り変わり 僕らは成長すると
僕らは生きる術を学ぶと
不完全な存在として生きる術を

This here now, it's where we touch down
You and me let's be incomplete
今この場所
ここ こそが僕らの出発点
君と僕で 不完全な存在になろう

How'd we ever go without
I don't know but
It's look like we've made it again
Tell me you'll never look down, down
そうでなければ どう生きていけばいい?
分からない でも
今また二人 歩き出せたみたい
二度と下を向かないと言ってよ

The world will turn and we'll grow
We'll learn how to be
To be incom...
世の中は移り変わり 僕らは成長すると
僕らは生きる術を学ぶと
不完全な存在として…

I don't wanna look down
I don't want us to break up in the cloud
All I want is to stay us, to stay with you now
下を向きたくない
曇天の中で別れたくはない
僕の唯一の望みは 僕らのままでいること
今 君と一緒にいること

The world will turn and we'll grow
We'll learn how to be
To be incomplete
世の中は移り変わり 僕らは成長すると
僕らは生きる術を学ぶと
不完全な存在として生きる術を

This here now, it's where we touch down
You and me let's be incomplete
今この場所
ここ こそが僕らの出発点
君と僕で 不完全な存在になろう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿