20151026

【和訳】Maroon 5 - Shiver

(アルバム"Songs About Jane"より)



You build me up
You knock me down
Provoke a smile
And make me frown
You are the queen of runaround
You know it's true
君は僕を持ち上げる
君は僕をこき下ろす
笑顔を引き出して
しかめ面にさせる
君は言い逃れの女王様
自分でも分かってるんだろう?

You chew me up
And spit me out
Enjoy the taste
I leave in your mouth
You look at me
I look at you
Neither of us know what to do
君は僕を噛み砕く
君は僕を吐き出す
味だけ楽しんで
僕は君の口の中から離れる
君は僕を見る
僕は君を見る
僕らはどちらも
どうすればいいのか分からない

There may not
Be another way to your heart
So I guess I'd better find a new way in
I shiver when I hear your name
Think about you but it's not the same
I won't be satisfied 'till I'm under your skin
君の心に続く道は
ひとつしかないのかもしれない
だから新しい入口を見つけるよ
君の名前が聞こえると 震えが来る
君のことを考える
でも前とは違って
君の気を引かないことには 満足できない

Immobilized by the thought of you
Paralyzed by the sight of you
Hypnotized by the words you say
Not true but I believe 'em anyway
君についての考えに 固まってしまった
君の姿に 麻痺してしまった
君の言葉に 洗脳されてしまった
真実ではない
それでもとにかく信じてしまう

So come to bed It's getting late
There's no more time for us to waste
Remember how my body tastes
You feel your heart begin to race
だからベッドにおいでよ
もう夜も遅い
僕らにはまだ 無駄に使える時間がある
僕の体の味を 覚えておいてね
胸が高鳴るのが分かる?

There may not
Be another way to your heart
So I guess I'd better find a new way in
I shiver when I hear your name
Think about you but it's not the same
I won't be satisfied 'till I'm under your skin
君の心に続く道は
ひとつしかないのかもしれない
だから新しい入口を見つけるよ
君の名前が聞こえると 震えが来る
君のことを考える
でも前とは違って
君の気を引かないことには 満足できない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿