20151019

【和訳】Maroon 5 - Sweetest Goodbye

(アルバム"Songs About Jane"より)

Where you are seems to be
As far as an eternity
Outstretched arms open hearts
And if it never ends then when do we start?
君のいる場所が
永遠みたいに遠く思える
伸ばした両腕と寛大な心
終わりが存在しないというなら
いつ始めればいい?

I'll never leave you behind
Or treat you unkind
I know you understand
And with a tear in my eye
Give me the sweetest goodbye
That I ever did receive
僕は絶対に君を捨てない
君をいたぶることもない
分かっているよね?
だったら目に涙を浮かべる僕に
優しすぎる別れをちょうだい
今まで貰った中で 一番優しいのを

Pushing forward and arching back
Bring me closer to heart attack
Say goodbye and just fly away
When you comeback
I have some things to say
前に押しやって 背中を丸めて
僕を心臓発作に近づけて
さよならと言って そのまま飛び去って
帰って来てくれるなら
伝えたいことがあるよ

How does it feel to know you never have to be alone
When you get home?
There must be someplace here that only you and I could go
So I can show you how I
家に帰れば一人にならないと分かっているのって どんな気分?
この世には君と僕だけが知っている場所があるはず
だから教えてあげるよ
僕がどんな風に

Dream away everyday
Try so hard to disregard
The rhythm of the rain that drops
And coincides with the beating of my heart
日々をうかうか過ごしているか
降り落ちる雨粒のリズムを
同調する心拍を
どれほど必死に無視しようとしているか

I'll never leave you behind
Or treat you unkind
I know you understand
And with a tear in my eye
Give me the sweetest goodbye
That I ever, ever, ever did receive
僕は絶対に君を捨てない
君をいたぶることもない
分かっているよね?
だったら目に涙を浮かべる僕に
優しすぎる別れをちょうだい
今まで貰った中で 一番優しいのを

How does it feel to know you never have to be alone
When you get home?
There must be someplace here that only you and I could go
So I can show you how I feel
家に帰れば一人にならないと分かっているのって どんな気分?
この世には君と僕だけが知っている場所があるはず
だから僕の気持ちを教えてあげるよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿