20151117

【和訳】Misterwives - No Need For Dreaming

(アルバム"Our Own House"より)

Never ever knew that this could be
My reality
All my years expecting tragedy
Crashing down on me
これがわたしの現実だなんて
思ってもみなかった
悲劇に押しつぶされることを予感しながら
人生を過ごしてきた

Within you there's a light
I could not fight even if I tried
Forever by my side in this ride
We'll never let this die
あなたの中には光がある
試したとしても 抗えなかった
このドライブが続く限り
永遠に わたしの隣にいてね
この恋を死なせるわけにはいかない

I will follow you
'Til there's no beat left within me
There's no need for dreaming
You shake the insides
Of what I hide
Brought me to life
Conquered all of my shy
あなたについていくよ
わたしの中で弾むものが 一つも無くなるまで
夢なんて見る必要はない
あなたは わたしが隠すものを
わたしの内側にあるものを震わせて
わたしを生かしてくれた
羞恥心を打ち破ってくれた

There's no need for dreaming
もう夢を見る必要はない

Hope was drifting far away from me
Further out to sea
Comfortable with being lonely
Woe is me
希望はわたしの元を離れ
遠い海に出て行こうとしていた
孤独であることに満足していた
悩みの種は自分自身

Unaware of all my sorrow
Swallow, whoa, my happiness
You dug down deep and pulled out the peace
Love was released
自分の悲しみにも気付かずに
自分の幸せを抑え込んでいた
あなたは深く掘り下げてくれた
安らぎを引っ張り出してくれた
愛が解き放たれた

I will follow you
'Til there's no beat left within me
There's no need for dreaming
You shake the insides
Of what I hide
Brought me to life
Conquered all of my shy
あなたについていくよ
わたしの中で弾むものが 一つも無くなるまで
夢なんて見る必要はない
あなたは わたしが隠すものを
わたしの内側にあるものを震わせて
わたしを生かしてくれた
羞恥心を打ち破ってくれた

There's no need for dreaming
もう夢を見る必要はない

No hold on the days
That we spent wasting away
You let me in
Without ever seeking friends
You overflowed my soul
And made all good things grow
And no, no, we're not made for sorrow
やり過ごして過ぎた日々は この手を離れた
友達を探していたわけでもないのに
わたしを受け入れてくれて
わたしの魂を溢れるほど満たして
良い部分を育ててくれたよね
わたしたちは悲しむために生まれたんじゃない

I will follow you
'Til there's no beat left within me
There's no need for dreaming
You shake the insides
Of what I hide
Brought me to life
Conquered all of my shy
あなたについていくよ
わたしの中で弾むものが 一つも無くなるまで
夢なんて見る必要はない
あなたは わたしが隠すものを
わたしの内側にあるものを震わせて
わたしを生かしてくれた
羞恥心を打ち破ってくれた

There's no need for dreaming
もう夢を見る必要はない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿