20160121

【和訳】Gabrielle Aplin - What Did You Do?

(アルバム"Light Up The Dark"より)



Hiding behind all of the walls
Running inside, locking the door
Nothing ahead
No one to hurt
You know you can't fall off the floor
何層もの殻の内側に隠れて
中へ逃げ込んで 鍵をかけてしまえば
先には何もない
誰かを傷つけることもない
床があれば下に落ちることもない
そうでしょ?

I didn't look for you
I didn't ask for this
I didn't need you to pull me apart
あなたを招き入れたわけじゃない
これを求めていたわけじゃない
わたしを分析してほしかったわけでもない

I've been falling out of control
I think of you wherever I go
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
I've never felt so lonely alone
I didn't care 'til you came along
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
この頃ずっと 自分を抑えられずにいる
どこへ行っても あなたのことを考えている
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
一人でいたって こんなに寂しくはなかった
あなたが現れるまでは
どうだっていいと思っていたのに
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?

I'm in the dark
I'm such a mess
Wherever we are. here in this now
So look what you've done wasn't my fault
You'll see the worst if you stick around
わたしは暗闇の中にいる
わたしは厄介な人間なの
ここがどこかなんて問題じゃない
二人が今ここにいるということが問題なの
いい?
あなたがやったことなのよ
わたしのせいじゃないわ
このままここにいたら
最悪の展開を目にすることになるわよ

I didn't call for you
I didn't ask for this
I didn't need you to pull me apart
わたしがあなたを呼び出したわけじゃない
わたしがこれを望んだわけじゃない
あなたにわたしの心を分析してほしかったわけでもない

I've been falling out of control
I think of you wherever I go
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
I've never felt so lonely alone
I didn't care 'til you came along
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
この頃ずっと 自分を抑えられずにいる
どこへ行っても あなたのことを考えている
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
一人でいたって こんなに寂しくはなかった
あなたが現れるまでは
どうだっていいと思っていたのに
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?

I didn't look for you
I didn't ask for this
I didn't need you to
But I'm coming round to it
あなたを招き入れたわけでも
これを求めたわけでもないし
あなたにそうしてほしかったわけでもないけど
ようやく認めてしまいそうよ

I've been falling out of control
I think of you wherever I go
Oh, what did you do?
Oh, what did you do?
I've never felt so lonely alone
I didn't care 'til you came along
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
Oh, what did you do?
Oh, what did you do to me?
この頃ずっと 自分を抑えられずにいる
どこへ行っても あなたのことを考えている
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
一人でいたって こんなに寂しくはなかった
あなたが現れるまでは
どうだっていいと思っていたのに
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
ああ 何をしたの?
あなた わたしに何をしたの?
Categories:

0 comments:

コメントを投稿