20160112

【和訳】George Ezra - Over The Creek

(アルバム"Wanted On Voyage"より)



I may love you in the morning
Like today, you'll never know
Step this way, I find the garden
Like today, you'll never know
朝になれば 君を愛しているかもしれない
たとえば今日
未来のことは誰にも分からない
こっちに進めば 庭園が見える
たとえば今日
未来のことは誰にも分からない

Well you may claim that you found me
Like today, you'll never know
Like today, you'll never know
君が僕を見つけたんだと
君はそう主張するかもしれない
たとえば今日
未来のことは誰にも分からない
今日かもしれない
未来のことは誰にも分からない

Well nonetheless
I must confess
That I'm the mess that has been left to save you
とはいえ
打ち明けざるを得ない
僕という面倒な人間が 君を救うことを任されたんだ

Your situation must be dire
Your situation must be over the creek
Haunted we speak
But I can't of left you, I still haven't met you
君の状況は切迫しているに違いない
君の用地は入り江の向こうにあるに違いない
二人は憑りつかれたように話をする
でも僕は君を見捨てられない
僕はまだ 君に出会ってすらいない

Well I may fall into your dance
Like today, I'd never know
We may meet with awkward hearts
Like today, I'd never know
Oh like today, I'd never know
踊っている君にぶつかるかもしれない
たとえば今日
未来のことは分からない
無様な恋心を抱いて 出会うのかもしれない
たとえば今日
未来のことは分からない

Well nonetheless
I must confess
That I'm the mess that has been left to save you
とはいえ
打ち明けざるを得ない
僕という面倒な人間が 君を救うことを任されたんだ

My situation must be dire
My situation must be over the creek
And haunted we speak, and I can't of left you
I still haven't met you
僕の状況は切迫しているに違いない
僕の用地は入り江の向こうにあるに違いない
二人は憑りつかれたように話をする
でも僕は君を見捨てられない
僕はまだ 君に出会ってすらいない

If ever said too much
Hear my last spoken words
And if I never said enough
Well bleed my last spoken words
Well bleed my last spoken words
僕が話し過ぎてしまったら
最後に口から出た言葉だけ聞いておいて
僕が言葉足らずだったら
最後に口から出た言葉を絞り上げて
最後に口から出た言葉を絞り上げて

Well nonetheless
I must confess
That I'm the mess that has been left to save you
とはいえ
打ち明けざるを得ない
僕みたいな面倒な人間が 君を救うことを任されたんだ

Our situations must be dire
Our situation must be over the creek
Haunted we speak, over the creek
Haunted we speak
I can't of left you
I still haven't met you
僕らの状況は切迫しているに違いない
僕らの用地は入り江の向こうにあるに違いない
憑りつかれたように話す二人
入り江の向こうで
憑りつかれたように話をする
僕は君を見捨てられない
まだ君に出会ってもいないから
Categories:

0 comments:

コメントを投稿