20180420

【和訳】ABBA - Dum Dum Diddle

(アルバム"Arrival"より)

I can hear how you work, practicing hard
Playing night and day
And it sounds better now
Yes, you improve every time you play
どれだけ頑張ってるか 知ってるわ
昼も夜も 一生懸命練習してる
音は前より良くなってる
そうね あなたは弾く度に上達してる

But it's bad
You're so sad
And you're only smiling
When you play your violin
でもまだ上手くない
落ち込んでしまうあなた
そしてあなたは
バイオリンを弾きながら
ただ微笑んでいるの

Dum-dum-diddle, to be your fiddle
To be so near you and not just hear you
Dum-dum-diddle, to be your fiddle
I think then maybe you'd see me, baby
You'd be mine
And we'd be together all the time
Wish I was, dum-dum-diddle, your darling fiddle
ダム・ダム・ディドル
あなたのバイオリンになりたい
あなたの音を ただ聞いているだけじゃなくて
あなたのすぐそばにいたい
ダム・ダム・ディドル
あなたのバイオリンになりたい
そうすればきっと わたしに気付いてもらえる
ベイビー
あなたはわたしのものになる
そしていつも一緒にいられる
ああ あなたの ダム・ダム・ディドル
あなたの大切なバイオリンになれたなら

But I think you don't know that I exist
I'm the quiet kind
From the day when I first listened to you
You've been on my mind
だけどきっとあなたは
わたしが存在してることも知らない
わたしは物静かなタイプだから
あなたの演奏を初めて聴いたあの日から
ずっとあなたのことを考えてる

You don't care
It's not fair
And you're only smiling
When you play your violin
あなたは気にも留めない
そんなのってフェアじゃない
そしてあなたは
バイオリンを弾きながら
ただ微笑んでいるの

Dum-dum-diddle, to be your fiddle
To be so near you and not just hear you
Dum-dum-diddle, to be your fiddle
I think then maybe you'd see me, baby
You'd be mine
And we'd be together all the time
Dum-dum-diddle, to be your fiddle
To be so near you and not just hear you
Dum-dum-diddle, to be your fiddle
I think then maybe you'd see me, baby
You'd be mine
And we'd be together all the time
Wish I was, dum-dum-diddle, your darling fiddle
ダム・ダム・ディドル
あなたのバイオリンになりたい
あなたの音を ただ聞いているだけじゃなくて
あなたのすぐそばにいたい
ダム・ダム・ディドル
あなたのバイオリンになりたい
そうすればきっと わたしに気付いてもらえる
ベイビー
あなたはわたしのものになる
そしていつも一緒にいられる
ああ あなたの ダム・ダム・ディドル
あなたの大切なバイオリンになれたなら
Categories:

0 comments:

コメントを投稿