20181229

【和訳】Cheap Trick - I Can't Take It

(アルバム"Next Position Please"より)

Well I saw you today and realized
How I missed my peace of mind
今日 君に会って気付いた
自分がどれ程 心の安らぎを求めていたか

I feel your breath in my ear
But late at night it's you I always think about
That little girl inside of you I once knew
I should have known better
君の吐息を 耳元に感じる
でも 夜遅く 僕が思いを馳せるのは
いつだって君のこと
かつて僕が知っていた あの
君の中に潜む 小さな女の子
もっとしっかり分かっておくべきだった

Still the smell of you was on my face
But you were too busy
To notice me last night
それでも僕の顔には
君の香りがまとわりついていて
でも昨日の夜の君は
僕に気付く暇もない程忙しくて

Now I can't take it alone
I can't make it alone
I can't take it, I can't make it alone
だからもう 僕は一人では耐えられない
一人では上手くいきそうにない
耐えられないんだ
僕一人では 上手くいかないんだ

Then I tell myself I'll put you down
Don't wanna see your face around
Don't call me up anymore
かと思えば 自分に言い聞かせている
君のことを 悪く言ってやろう
君の顔なんか 見たくない
二度と電話してこないでくれ

When I hear your voice it's in my ear
You're kissin' on the phone
It makes it all come clear
君の声がまっすぐ僕の耳に届いて聞こえる
君は電話越しにキスをする
すると僕は はっきりと思い知らされる

Now I can't take it alone
I can't make it alone
I can't take it, I can't make it alone
もう僕は一人では耐えられない
一人では乗り越えられない
耐えられないんだ
一人では乗り越えられないんだよ

I try to tell myself, don't need you anymore
Don't want you hangin' around my door
自分に言い聞かせようとする
君なんか もう必要ないって
玄関先に現れてほしくもないって

Now I can't take it alone
I can't make it alone
I can't take it alone
I can't make it alone
I can't take it, I can't make it alone
Wrong or right
I can't take it, I can't make it alone
You know how I tried
I can't take it, I can't make it alone
I try to tell myself, don't need you anymore
I can't take it, I can't make it alone
Oh baby, my pretty baby
I can't take it, I can't make it alone
なのに僕は 一人では耐えられない
一人では上手くいかない
一人では耐えられない
一人では上手くいかない
耐えられないよ
一人では乗り越えられない
僕だって必死に頑張ったけど
耐えられないんだ
一人では乗り越えられないんだ
君なんか必要ないと
自分に言い聞かせようとしても
耐えられないんだ
一人では無理なんだ
ベイビー
僕のかわいいベイビー
耐えられないよ
一人では乗り越えられないよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿