20131111

【和訳】Ed Sheeran - Wake Me Up

(アルバム" + "より)

I should ink my skin with your name
And take my passport out again
And just replace it
See I could do without a tan
On my left hand,
Where my fourth finger meets my knuckle
And I should run you a hot bath
Fill it up with bubbles
身体に君の名前を刺青して
もう一度パスポートを引っ張り出してきて
新しいものに取り替えるよ
左手の薬指の付け根だけ
日焼けできなくたって 生きていける
君のために熱いお風呂を沸かして
たっぷりの泡を用意しよう

'Cause maybe you're loveable
Maybe you're my snowflake
And your eyes turn from green to gray
And in the winter
I'll hold you in a cold place
And you should never cut your hair
'Cause I love the way you flick it off your shoulder
だってたぶん君は 愛すべき人
たぶん君は 僕の雪のかけら
緑から灰に変わる君の目の色
そして冬になれば
寒さの中で僕が君を抱き締める
髪は切らないでね
だって君が肩から髪を払うしぐさが
大好きなんだ

And you will never know Just how beautiful you are to me
But maybe I'm just in love
When you wake me up
僕の目に君がどれほど美しく映っているか
君にはきっと分からないだろう
でもたぶん 君が僕を起こす度
僕はその度 恋をする

And would you ever feel guilty if you did the same to me
Could you make me a cup of tea
To open my eyes in the right way
君が僕と同じことをしてくれたら
それは後ろめたいことなのかな
お茶を一杯いれてくれるかな
すんなり僕を起こすために

And I know you love Shrek
Because we've watched it 12 times
And maybe we're hoping for a fairytale too
君はシュレックが好きだよね
だってふたりで12回も観た
たぶん僕らもおとぎ話を夢見ているから

And if your DVD breaks today
You should've got a VCR
Because I've never owned a blue ray, true say
もしも今日DVDが壊れたら?
VCRを買っておくべきだったね
だて僕はブルーレイは持ってないよ 本当だよ

I know I've always been shit at computer games
Because your brother always beats me
僕はコンピューターゲームに向かない人間なんだ
だって君の弟にいつも負けるし

And if I lost, I go across and chuck all the controllers at the TV
And then you laugh at me
And be asking me
If I'ma be home next week
負けたら僕は立ち上がってテレビのところで
コントローラーを全部ぐちゃぐちゃにする
そしたら君は僕を見て笑って
来週は家にいられるのか尋ねる

And then you lie with me till I fall asleep
And flutter eye lash on my cheek between the sheets
そして僕が眠るまで
君は隣に寝そべって
シーツの間でちらちらと
瞬きするまつげが頬に触れる

And you will never know Just how beautiful you are to me
But maybe I'm just in love
When you wake me up
僕の目に君がどれほど美しく映っているか
君にはきっと分からないだろう
でもたぶん 君が僕を起こす度
僕はその度 恋をする

And I think you hate the smell of smoke
You always try to get me to stop
But you drink as much as me
And I get drunk a lot
君はたばこの臭いが嫌いだから
いつも僕に禁煙をせがむ
でも君は僕と同じくらい飲めるから
僕はすっかり酔っぱらってしまう

So I take you to the beach
And walk along the sand
And I'll make you a heart pendant
With a pebble held in my hand
And I'll carve it like this necklace
So the heart falls where your chest is
そして君をビーチにつれ出して
砂浜を歩く
拾った小石で
ハートのペンダントを作ってあげる
ネックレスみたいにしてあげるよ
そしたらハートの部分が
君の胸にきちんと収まる

Now a piece of me is a piece of the beach
And it falls just where it needs to be
And rests peacefully
So you just need to breathe to feel my heart against yours now
Against yours now
今や僕の一部は砂浜の一部になって
あるべき場所に落っこちて
安らかに眠っている
だから深呼吸して
君の心に押し当てた 僕の心を感じておくれよ

Maybe I'm just in love when you wake me up
Maybe I'm just in love when you wake me up
Maybe I fell in love when you woke me up
たぶん 君が僕を起こす度
僕はその度 恋をする

Categories:

0 comments:

コメントを投稿