20131111

U.N.I

I found your hairband on my bedroom floor,
The only evidence that you've been here before
And I don't get waves of missing you anymore,
They're more like tsunami tides in my eyes
寝室の床に君のヘアバンドが落ちていた
以前ここに君がいたことを示す唯一の証拠
君を恋しく思う心の波はもうやってこない
訪れるのはむしろ、目に押し寄せる津波

Never getting dry, so I get high, smoke away the days never sleep with the light on
Weeks pass in the blink of an eye,
And I'm still drunk at the end of the night
いつまでも渇いてくれないから
ハイになって、電気をつけたまま
何日も眠らずたばこをふかす
一瞬で数週間が過ぎて
夜も終わるころ僕はまだ酔っぱらっている

I don't drink like everybody else,
I do it to forget things about myself, I'm stumbling forward from the head spin I've got
My mind's still with you but my heart's just not
みんなみたいに楽しみたくて飲むんじゃない
自分自身を忘れてしまうために飲む
ぐるりと方向転換して前に飛び出してゆく
僕の考えはまだ君のもとにある
でも僕の心は違う

So am I close to you anymore, if it's over
And there's no chance that we'll work it out
That's why you and I ended over U N I
僕はもう君に近づけないね
もう終わってしまったんだね
ふたりで乗りきることはできないんだね
だから終わってしまったんだね
君と僕は

And I said that's fine, but you're the only one that knows I lied
You and I ended over U N I
And I said that's fine, but you're the only one that knows I lied
大丈夫だよと言ったけど
僕のうそを見抜けたのは君だけだった
終わってしまったんだね
君と僕は

Everybody said we'd be together forever but I know that,
I never wanna settle down, come around, break up the love like Lego now,
Never wanna turn into another like you,
終わらないだろうとみんなに言われたけど
僕は終わると分かってた
僕は落ち着くなんてできない男で
誰かに恋をしては
レゴみたいに愛をぶち壊す
君以外の誰かに夢中になれなくて

Sleep with my thoughts dance with my views,
Everything's great but everything's short,
But you live in your halls and I live in a tour bus,
悩みと共に眠り
展望と共に踊る
なにもかもすばらしいけど
なにもかも長続きしない
でも君は回廊の世界に生きていて
僕の生きる世界はツアーバス

Now I'm in position to be another stalker like every thing I say seems to always sound awkward,
Like our last kiss it was perfect, we were nervous,
On the surface,
まるでストーカーになったみたいな気分
何を言っても卑屈に聞こえる
例えば僕らの最後のキス
あれは完璧だったよね
触れた部分から
緊張が伝わるみたいだった

And I'm always saying everyday that it was worth it,
Pain is only relevant if it still hurts,
I forget like an elephant, or we can use a sedative and go back to the day we fell in love just on our first kiss
毎日が生きる価値のあるものだと言い続けている
痛みが続くうちは
それは癒しに繋がる痛みで
僕が忘れてしまえばいいんだ
それともふたりで鎮静剤を飲んで
恋に落ちた日へ
初めてキスした場所へ
戻ってみてもいい

So am I close to you anymore, if it's over
And there's no chance that we'll work it out
Ohh you and I ended over U N I
And I said that's fine, but you're the only one that knows I lied
You and I ended over U N I
And I said that's fine, but you're the only one that knows I lied

Because, if I was gonna go somewhere,
I'd be there by now,
And maybe I can let myself down,
And thinking I am unaware,
I keep my feet on the ground, keep looking around, to make sure I'm not, the only one to feel low,
だってどこかへ行かなきゃならなかったなら
僕は今ごろそこにいるだろうし
落ち着くべきところに落ち着いているだろう
気付いていないだけなのかな
僕の足はきちんと地面についたまま
辺りを見渡して確かめている
落ち込んでいる人間は僕だけじゃないって



Because if you want,
I'll take you in my arms and keep you sheltered, from all that I've done wrong
And I'll know you'll say, that I'm the only one
But I know god made another one of me to love you better than I ever will
だって君が望むなら
君をこの腕に抱き締めて
僕がしでかした過ちのすべてから
君を守ってあげたい
そして君の相手は僕だけだと感じたい
でも分かっているよ
神様はもうひとりの僕を用意している
それは僕にできる限りよりもっと上手に
君を愛せる男

Cause you and I ended over U N I And I said that's fine, but you're the only one that knows I lied You and I ended over U N I And I said that's

0 comments:

コメントを投稿