20131111

【和訳】Hanson - Speechless

(アルバム"Middle of Nowhere"より)

Everybody wonders and some people know
I guess that I'm some people 'cause, baby, it shows
When will you do it? And why will you go?
If you've already decided, then deliver the blow
誰もが想像を膨らめる一方で
一部の人たちは確かに知っている
僕はその一部の人間なんだと思う
だって 分かるでしょ?
いつ実行に移すの?
まぜ行ってしまうの?
覚悟はできてるっていうなら
態度で示してよ

The way you walk around me
The way you talk around me
You act so speechless
You've got nothing to say
The way you walk around me
The way you're talking to me
僕のそばをうろつくくせに
僕のそばでおしゃべりするくせに
君は無口を装って
肝心なことは何も言わない
僕のそばをうろつくくせに
僕のそばでおしゃべりするくせに

Makes me wonder if this was only play
And I wonder, will you still love me?
Do you still love me like you did before?
これってただの遊びなのかな?
まだ僕を愛してくれてる?
前みたいに
まだ僕を愛してくれてる?

Said, come on, baby, you think I'm so blind?
I see what you're doing behind my back all the time
I get suspicious when you call me someone else's name
You think I don't notice that nothing's the same anymore
だからね ほら ベイビー
そこまで鈍感じゃないよ
いつも僕の知らないところで
君が何をしてるかなんて
大体見当がつく
僕を呼ぼうとして
別の誰かの名前を口にする
そんな君を疑わずにはいられない
もう今までとは違うんだって
僕が気付いてないとでも思った?

The way you walk around me
The way you talk around me
You act so speechless
You've got nothing to say
The way you walk around me
The way you're talking to me
僕のそばをうろつくくせに
僕のそばでおしゃべりするくせに
君は無口を装って
肝心なことは何も言わない
僕のそばをうろつくくせに
僕のそばでおしゃべりするくせに

And I wonder, will you still love me?
Did you ever love me, or were you playing with me before?
Oh, baby, you think I'm so blind
Oh, baby, I'm not playing around this time
まだ僕を愛してくれてる?
一度でも本気で僕を愛したことがあった?
それとも全部遊びだった?
ベイビー
そこまで鈍感じゃないよ
ベイビー
お遊びには付き合いきれないよ

The way you walk around me
The way you talk around me
You act so speechless
You've got nothing to say
The way you walk around me
The way you're talking to me
僕のそばをうろつくくせに
僕のそばでおしゃべりするくせに
君は無口を装って
肝心なことは何も言わない
僕のそばをうろつくくせに
僕のそばでおしゃべりするくせに

And I wonder, will you still love me?
Did you ever love me, or are you showing me the door?
Oh, baby, you think I'm so blind
Oh, baby, I'm not playing around this time
まだ僕を愛してくれてる?
一度でも本気で僕を愛したことがあった?
それとも出てけって言いたいの?
ベイビー
そこまで鈍感じゃないよ
ベイビー
お遊びには付き合いきれないよ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿