20131111

【和訳】Sarah McLachlan - I Will Remember You

(アルバム"Rarities, B-Sides and Other Stuff"より)



I will remember you
Will you remember me?
Don’t let life pass you by
Weep not for the memories
わたしはあなたを忘れない
わたしを忘れないでいてくれる?
人生を掴み損ねないで
思い出に浸って 泣いたりしないで

Remember the good times that we had?
I let them slip away from us
When things go bad
How clearly I first saw you smiling in the sun
Wanna feel your warmth upon me
I wanna be the one
楽しかった日々を 覚えている?
うまくいかなくなって
手放してしまったけれど
初めて会ったときのあなたは
日差しに輝いて にっこり笑ってた
あなたの温もりを肌に感じたい
あなたに愛されたい

I will remember you
Will you remember me?
Don’t let life pass you by
Weep not for the memories
わたしはあなたを忘れない
わたしを忘れないでいてくれる?
人生を掴み損ねないで
思い出に浸って 泣いたりしないで

I’m so tired but I can’t sleep
Standing on the edge of something much too deep
It’s funny how we feel so much
But we cannot say a word
We are screaming inside
But we can’t be heard
とても疲れているのに 眠れない
あまりに深い崖の淵に立ってる
おかしいわね
感情は有り余るほどなのに
何一つ言葉にできない
心の中で叫んでも
声は誰にも届かない

I’m so afraid to love you
But more afraid to lose
Clinging to a past that doesn’t let me choose
Once there was a darkness
Deep and endless night
You gave me everything you had
Oh you gave me light
あなたを愛するのは とても怖い
でもあなたを失うのは もっと怖い
選ぶ権利もない過去に
しがみついている
そこは暗闇だった
深く 終わりのない夜だった
あなたはすべてを差し出してくれた
あなたは光を与えてくれた

I will remember you
Will you remember me?
Don’t let life pass you by
Weep not for the memories
わたしはあなたを忘れない
わたしを忘れないでいてくれる?
人生を掴み損ねないで
思い出に浸って 泣いたりしないで
Categories:

0 comments:

コメントを投稿