20141111

【和訳】Bruno Mars - Just The Way You Are

(アルバム"Doo Waps and Hooligans"より)



Her eyes her eyes make the stars they’re not shining
Her hair her hair falls perfectly without her trying
She’s so beautiful and I tell her everyday
彼女の目
星の輝きをくすませる 彼女の目
彼女の髪
何気なくも完璧に垂れる 彼女の髪
彼女はとても美しい
だから僕は毎日 彼女にそう伝える

I know I know when I compliment her she won’t believe me
And it’s so it’s so sad to think that she don’t see what I see
But every time she asks me do I look okay
I say
そうだね たしかに
彼女を褒めた所で どうせ信じてはもらえない
それはすごく…
僕に分かることが彼女には分からない
そう考えると すごく悲しいけど
「わたし 変じゃない?」
彼女に尋ねられる度に
僕は決まってこう言う

When I see your face
There’s not a thing that I want change
Cause you’re amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
Girl you’re amazing
Just the way you are
君の顔を見るとね
変えたいと思う部分は ひとつも見つからないよ
だって君は素晴らしい
ありのままの君は素晴らしいよ
そして君が笑うと
全世界が動きを止め ふと見入ってしまう
いいかい?
君は素晴らしいんだよ
ありのままの君は素晴らしい

Her lips her lips I could kiss them all day if she let me
And her laugh her laugh she hates but I think it’s so sexy
She’s so beautiful and I tell her everyday
彼女の唇
そうさせてもらえるなら
一日中だってキスしていられる 彼女の唇
それにあの笑い声
彼女は嫌うけど
僕はすごくセクシーだと思う 彼女の笑い声
彼女はとても美しい
だから僕は毎日 彼女にそう伝える

You know you know you know I never ask you to change
If perfect’s what you’re searching for then just stay the same
Don’t even bother asking if you look okay
You know I’ll say
あのね いいかい 分かるよね?
僕が君に変化を望むことはない
完璧を探してるなら
だったら ただ変わらずにいて
「わたし 変じゃない?」
なんて 野暮なことは聞かないで
だって僕の答えは分かってるだろ?

When I see your face
There’s not a thing that I want change
Cause you’re amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
Girl you’re amazing
Just the way you are
君の顔を見るとね
変えたいと思う部分は ひとつも見つからないよ
だって君は素晴らしい
ありのままの君は素晴らしいよ
そして君が笑うと
全世界が動きを止め ふと見入ってしまう
いいかい?
君は素晴らしいんだよ
ありのままの君は素晴らしい

The way you are
Girl you are amazing just the way you are
ありのままの君は
いいかい
ありのままの君は素晴らしいよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿