20131111

【和訳】Matchbox Twenty - These Hard Times

(アルバム"Exile On Mainstream"より)



Morning falls like rain
Into the city life
There goes another night
Losing my breath in waves
Knowing that every crash is bleeding the hourglass
And taking the strife from our lives
朝日が まるで雨のように
都会の暮らしに降り注ぐ
そしてまた夜が訪れる
僕は波に飲まれ 息を飲む
衝撃を受ける度 砂時計は流れ落ち
僕らは闘争心を奪われる

Everybody keeps talking
They promise you everything
But they don’t mean anything
誰もが口を動かし続けて
全てを確約してくれるけれど
どんな言葉にも心は動かない

We may lose our focus
There’s just too many words
We’re never meant to learn
And we don’t feel so alive
焦点が合わなくなる
余りに多くの言葉が溢れているのに
僕らは何一つ理解できない
生きている実感を知らない

Say goodbye
These days are gone
And we can’t keep holding on
When all we need is some relief
Through these hard times
さよならを言おう
こんな日々は終わりにしよう
これ以上は耐えられない
僕らに必要なものは安らぎだけ
こんな苦しい日々から抜け出そう

Move your hands in circles
Keeping me hypnotized
The power behind your eyes
円を描くように動き続ける君の手が
僕を魅了して止まない
君の目の奥に潜む力

Move around your bedroom
Cursing naked sky
You should be here tonight
But you stay alone and cry
晴れた空を恨み 寝室を歩き回る
今夜 ここにいるはずだった君は今
一人ぼっちで 泣いている

Say goodbye
These days are gone
And we can’t keep holding on
When all we need is some relief
Through these hard times
さよならを言おう
こんな日々は終わりにしよう
これ以上は耐えられない
僕らに必要なものは安らぎだけ
こんな苦しい日々から抜け出そう

There’s something missing
You never feel it but you
You’re gonna feel it when it’s gone
When it’s gone
何かが欠けてる
その存在に気付かなかったものに
失って初めて気が付く
失って初めて

Say goodbye
These days are gone
And we can’t keep holding on
When all we need is some relief
Through these hard times
さよならを言おう
こんな日々は終わりにしよう
これ以上は耐えられない
僕らに必要なものは安らぎだけ
こんな苦しい日々から抜け出そう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿