20131111

【和訳】Norah Jones - What Am I To You

(アルバム"Not Too Late"より)



What Am I to you?
Tell me darling true
To me you are the sea
Vast as you can be
Deep the shade of blue
あなたにとって わたしって何?
教えて ダーリン
本当のことを
わたしにとって あなたは海
どこまでも広大な
深く重なる青い影

When you’re feeling low
To whom else do you go
See I cry if you hurt
I’d give you my last shirt
Because I love you so
気分が沈んだ時には
わたしの他に
誰を頼るというの
あなたが傷ついているなら
わたしだって泣いてしまう
最後の糧だって 差し出すわ
あなたをすごく愛してるから

If my sky should fall
Would you even call?
I’ve opened up my heart
I never wanna part
I’m giving you a ball
例えば この空が落ちてくるとしたら
あなたは 電話の一本だってくれるかしら?
わたしは心を開いたわ
絶対に離れたくない
楽しませてあげるから

When I look in your eyes
I can feel the butterflies
I love you when you’re blue
Tell me darling true
What am I to you?
あなたの目を見つめると
胸の中で蝶が踊るの
憂鬱なあなたも愛してる
教えて ダーリン
本当のことを
あなたにとって わたしって何?

When you’re feeling low
To whom else do you go
Could you find a love in me?
Could you carve me in a tree?
Don’t fill my heart with lies
落ち込んでいるとき
他の誰を頼るというの?
わたしに愛を感じる?
わたしの名前を木に刻んでくれる?
わたしの心を嘘で満たさないで

I will love you when you’re blue
Tell me darling true
What am I to you?
憂鬱なあなたも愛してる
ダーリン 正直に教えて
あなたにとって わたしって何?
Categories:

0 comments:

コメントを投稿