20131111

【和訳】We Are Scientists - Rules Don't Stop Me

(アルバム"Barbara"より)



Don’t be alarmed
It’s not the end of the world
If we’re breaking the rules it’s fine
I disregard this kind of problem all the time
警報なんて鳴らさなくていい
世界の終末なんかじゃない
ただ規則を破るだけのこと
だから大丈夫
こういう問題に関しては
一度も気にせずに生きていく

It’s not as if it’s gonna kill anyone
If there’s no victim then there’s no crime
Just draw another if you think
We’ve crossed the line
誰かが死ぬわけでもない
被害者がいなければ犯罪は成立しない
一線を越えてしまったと思うなら
新しい線を引けばいい

Rules don’t stop me
Forget about it
Rules don’t stop me
We’ll get around it
Rules don’t stop me
Don’t stop me!
僕は規則に縛られない
だから全部忘れて
僕は規則に縛られない
大事なものが目の前にある
僕は規則に縛られない

Although it may seem unconventional sometimes
Indiscretion in worth a try
If you just play along I promise we’ll be fine
規格外だと思われても
無思慮なことにこそ 試す価値がある
君が最後までついてきてくれるなら
必ずうまくいくと思うんだ

So leave your hang ups back at your door
When you and I are down on the floor
Will you know what to do about it?
You know what to do about it
心の留め金は玄関で捨てておいで
ふたりで床に倒れこもう
どうすればいいか知ってる?
知ってるはずだよ

Rules don’t stop me
Forget about it
Rules don’t stop me
We’ll get around it
Rules don’t stop me
Don’t stop me!
僕は規則に縛られない
だから全部忘れて
僕は規則に縛られない
大事なものが目の前にある
僕は規則に縛られない

It’s not as bad as they say
If this is such a mistake
Why does it seem to make you so damn happy?
This is no time to behave
Let’s both get carried away
If there’s a price to be paid
It won’t stop me!
世間が言うほど悪くはない
これが重大な過ちなら
どうしてそんなに幸せそうなの?
良い子に振舞う暇なんかない
一緒に夢中になろうよ
犠牲を払わなくちゃならないとしても
それしきのことで気は変わらない

Rules don’t stop me
Forget about it
Rules don’t stop me
We’ll get around it
Rules don’t stop me
Don’t stop me!
僕は規則に縛られない
だから全部忘れて
僕は規則に縛られない
大事なものが目の前にある
僕は規則に縛られない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿