20131111

【和訳】Busted - Sleeping With The Light On

(アルバム"Busted"より)

Along she came with her picture
Put it in a frame so I won’t miss her
Got on a plane from London Heathrow
It seems such a shame
彼女は写真を持ってきて
フレームに入れて飾ってくれた
僕が寂しがらないように
ロンドン、ヒースローから飛行機に乗って
行ってしまった
何て悲しい物語

I feel her
Slipping through my fingers
I’m sleeping with the light on
And sharks swim through my veins now
I’m sleeping with the light on
彼女が
この指をすり抜けてゆく
彼女は行ってしまった
僕は明かりをつけたまま眠りに落ちる
身体中の血管をサメが泳いでいるように
胸が痛むよ そして
僕は明かりをつけたまま眠りに落ちる

Heard she’s engaged but to her best friend
No one’s to blame
Here’s where it all ends
And I feel the pain
Because I’m without her
I feel the pain
親友と婚約したと聞かされた
誰のせいでもない
物語はこうして終わった
僕が抱える痛みは
君がそばにいない この悲しみは
どうすればいいんだろう

I feel her
Slipping through my fingers
I’m sleeping with the light on
And sharks swim through my veins now
I’m sleeping with the light on
彼女が
この指をすり抜けてゆく
彼女は行ってしまった
僕は明かりをつけたまま眠りに落ちる
身体中の血管をサメが泳いでいるように
胸が痛むよ そして
僕は明かりをつけたまま眠りに落ちる

And I see the sight with a different light
Words cannot describe the way I’m feeling
I’ve been searching in my head
For the words I thought she’d said
For too long
目に浮かぶ君の姿
違う光に包まれているね
この気持ちを言葉になどできない
彼女が言ってくれるはずだった言葉を
もうずっと長い間
探し続けているのに

I feel her
Slipping through my fingers
I’m sleeping with the light on
And sharks swim through my veins now
I’m sleeping with the light on
彼女が
この指をすり抜けてゆく
彼女は行ってしまった
僕は明かりをつけたまま眠りに落ちる
身体中の血管をサメが泳いでいるように
胸が痛むよ そして
僕は明かりをつけたまま眠りに落ちる
Categories:

0 comments:

コメントを投稿