20131111

【和訳】The View - Grace

Grace
Bread and Circuses
The View



*come over the hill
(盛りを過ぎて)下り坂に入る、衰える

*sober
シラフ、まとも

*butcher = look
英スラング

*make (our) peace
和解する

I know it’s not your time yet but I see you *coming over the hill
Blaming everything on me is that the way you get your kicks and your thrills
You should spare a little time for your mind and then your body and soul
まだ頂上にも着いてないっていうのに
君の人生はもう下り坂に差し掛かってる
事あるごとに僕を責め立てて
スリルと興奮を味わうのが君のやり方
もうちょっと時間をかけて
じっくり思考力を育てたらどう?
それから身体と魂もね

You act a little crazy but I know you’ve got it under control
And this is me trying to be kind I want you to know
This whole banging on the roof and stamping on the floors getting old
ちょっと支離滅裂な態度も
君にとっては理にかなってる
だから僕はできるだけ優しく
教えてあげようとしてるんだ
天井を殴ったり
床を踏み鳴らしたりするなんて
時代遅れなやり方だよ

Let's come to an agreement there’s no need to get the police involved
A minor little headache can be cured by a little resolve
And this is me trying to be kind
I want you to know
You seem to pardon all my favors now
警察に手間はかけないっことで
合意しよう
頭痛の種は
結論を出せば解消できる
だからこうして
できるだけ優しく
教えてあげようとしてるんだ
だけどいくら手を貸そうとしたって
反感を買ってしまう

SOMETIMES!
"たまには"!

I’m a *sober boy and you’re a lonely girl,
So lets give it up and stay out of each other’s worlds
僕はシラフの男の子
君は寂しい女の子
だから諦めるしかないんだよ
お互いの世界には
近づかない方がいいんだ

Is there any need in bringing in the *butchers for a bit of a scare
I’ve had so many hidings in this city that they’ve stopped being rare,
This is me trying to be kind I want you to know,
You seem to pardon all my favors now
「怖いもの見たさ」なんて本当は必要ない
魅力を失った隠れ家を
この町でいくつも見てきた
こうしてできるだけ優しく
教えようとしてるのに
いくら手を貸そうとしたって
君の反感を買うだけ

SOMETIMES!
"たまには"!

I’m a sober boy and you’re a lonely girl,
So lets give it up and stay out of each other’s worlds
僕はシラフの男の子
君は寂しい女の子
だから諦めるしかないんだよ
お互いの世界には
近づかない方がいいんだ

Lets make our peace, stand in one line
Or hold on to these grudges for time
そろそろ和解しよう
領地を侵すのはやめにしよう
そうでなきゃ
いつまでも怒りは収まらない

I’m a sober boy and you’re a lonely girl,
So lets give it up and stop living in each other’s worlds
僕はシラフの男の子
君は寂しい女の子
諦めるしかないんだ
お互いの世界で生きるのはもう止めにしよう

I’m a sober boy and you’re a lonely girl,
So lets give it up and stop caring this wicked girl
僕はシラフの男の子
君は寂しい女の子
だから諦めるしかない
こんな意地悪な女の子のことは
もう考えたくないんだ


Categories:

0 comments:

コメントを投稿