20131111

【和訳】Tom Odell - Grow Old With Me

(アルバム"Long Way Down"より)



PVはイギリスというよりスペインのような、バーバリーというよりはZARAのような印象を受けました。


I can feel you breathing
With your hair on my skin
As we lie here within
The night
僕の肌に 君の髪が触れる
君の吐息を感じる
横になる二人
夜の最中

I'll pull the sheets
When it's cold on your feet
Cuz you'll fall back to sleep
Every time
君の足が冷たくなれば
シーツを引き寄せるのは僕の役目
君はいつも 一度は目を覚ましても
またすぐに寝入ってしまうから

Grow old with me
Let us share what we see
And oh the best it could be
Just you and I
僕と共に 年を重ねてほしい
同じ光景を分かち合わせてほしい
最高の暮らしが手に入るだろう
君と僕のふたりきり

And our hands they might age
And our bodies will change
But we'll still be the same
As we are
手は老いていくだろうし
体型だって変わるだろう
けれど僕ら自身は
今と変わらない

We'll still sing our song
When our hair ain't so blonde
And our children have sung
We were right
ブロンドの髪が色褪せても
懐かしい歌を歌い続けるだろう
そして子どもたちも同じ歌を歌い
僕らの正しさを証明してくれる

They'll sing
Grow old with me
Let us share what we see
And oh the best it could be
Just you and I
僕と共に 年を重ねてほしい
同じ光景を分かち合わせてほしい
最高の暮らしが手に入るだろう
君と僕のふたりきり

And the hairs they stand up
And my feet start to thump
Yer the feeling is dreaming
Around
全身の毛が逆立つ
足が足踏みを始める
夢見心地な気分だよ

You'll be the one
Make me hurt, make me come
Make me feel like I'm real
And alive
僕を傷つける
僕を惹き付ける
そんな役割を担ってほしい
僕は確かに生きているのだと
実感させてくれる人であってほしい

Grow old with me
Let us share what we see
And oh the best it could be
Just you and I
僕と共に 年を重ねてほしい
同じ光景を分かち合わせてほしい
最高の暮らしが手に入るだろう
君と僕のふたりきり
Categories:

0 comments:

コメントを投稿