20131111

【和訳】Tom Odell - Long Way Down

(アルバム"Long Way Down"より)

Walking on the rooftops
Talking of times
With our eyes a glowing
Like the city lights
She stands on the ledge,
She says, 'it looks so high'
屋上を散歩しながら
思い出を語り合う
街の明かりみたいに
目を輝かせながら
彼女は淵に立ち 言う
「すごく高く見えるわ」

You know it's a...
つまりね 人生って

Long way down
Feels like a long way down
Feels like a long way down
Like a long way down
So honey don't leave, don't leave,
Please don't leave me now
すごく長い道のりなんだよ
すごく長い道のりのように感じる
すごく長い道のりのように
だからハニー 行かないで
行かないで
こんな所で僕を見捨てないで

Cuz I can feel the rivers
Winding through the lands
Two lines, and a poet
Like a kind old rye
You know we could talk in that language
Only we understand
河川が曲がりくねりながら
大陸を流れていく
ふたつの線
ひとりの詩人
年代物のウィスキーか何かみたいに
二人にしか分からない言語で
語り合えるかもしれない

But you know..
でも ほらね

It's a long way down
You know it's a long way down
Feels like a long way down
Love it feels like a long way down
So honey don't leave, don't leave,
Please don't leave me now
道のりは途方もなく長い
長い道のりが待っているんだよ
道のりはどこまでも続く
そんな感覚が気に入ってるんだ
だからハニー 行かないで
行かないで
どうかこんな所で僕を見捨てないで

Categories:

0 comments:

コメントを投稿