20140322

【和訳】We Are Scientists - What's The Word?

(アルバム"Wth Love and Squalor"より)

*what's the word = クロスワードの回答のこと。



What's the point of making all this noise
If nothing's ever getting heard?
I'm saving up my voice now
What's the word, yeah
What's the word, yeah
What's the word?
物音ひとつ 誰の耳にも届かないなら
こんなに騒いだって 無意味だよね
だから声を温存しておくよ
正解の単語は何?

Instead of throwing up your hands
Why don't you tell me what
You're trying to tell me?
I'm sick of breaking all these plans
Now, it's starting to kill me
Man, it's starting to kill
お手上げするくらいなら
僕に何を伝えようとしてるのか
はっきり教えてくれないか
計画をおじゃんにするのに
うんざりしてる
死ぬほど嫌になってる

I'm about as close to making sense
As I am ever going to get
Is that how quickly I'd be gone?
二度とはないほど
あと少しの所まで 分かりかけてる
僕の存在は
瞬時に消える運命だってこと?

And just read my lips
They're pretty loose
They're pretty loose
They're pretty loose
僕の唇を読んでみてよ
だらしなく開いた唇を

But I can't over stay
Who's kidding who?
Who's kidding who?
Who's kidding who?
だけど長居はできないんだ
誰が誰をバカにしてるの?

Instead of throwing up your hands
Why don't you tell me what
You're trying to tell me?
I'm sick of breaking all these plans
It's starting to kill me
Man, it's starting to kill
お手上げするくらいなら
僕に何を伝えようとしてるのか
はっきり教えてくれないか
計画をおじゃんにするのに
うんざりしてる
死ぬほど嫌になってる

I'm about as close to making sense
As I am ever going to get
Is that how quickly I'd be gone?
二度とはないほど
あと少しの所まで 分かりかけてる
僕の存在は
瞬時に消える運命だってこと?

Save your breath
I already knew
I already knew
I already knew
息をむだにしないで
とっくに分かってるから

But I can't say
Who's kidding who
Who's kidding who
Who's kidding who
だけど言えないよ
誰が誰をバカにしてるのかなんて

Instead of throwing up your hands
Why don't you tell me what
You're trying to tell me?
I'm sick of breaking all these plans
It's starting to kill me
Man, it's starting to kill
お手上げするくらいなら
僕に何を伝えようとしてるのか
はっきり教えてくれないか
計画をおじゃんにするのに
うんざりしてる
死ぬほど嫌になってる

I'm about as close to making sense
As I am ever going to get
Is that how quickly I'd be gone?
二度とはないほど
あと少しの所まで 分かりかけてる
僕の存在は
瞬時に消える運命だってこと?
Categories:

0 comments:

コメントを投稿