20150707

【和訳】The Libertines - Gunga Din

(アルバム"Anthems for Doomed Youth"より)

アルバムは9月発売。リバティーンズっていうよりはDPTにBabyshamblesが混ざったみたいな感じ。



Woke up again
To my chagrin
Getting sick and tired of
Feeling sick and tired again
I tried to write
'Coz I got the right
To make it look as if
I'm doing something with my life
Got to find a vein
It's always the same
And a drink to ease
The panic and the suffering
I woke up again
Dreamt of Gunga Din
またしても 無念の思いで目を覚ます
またしても うんざりすることにうんざりしている
曲を書いてみようとした
だって俺にも
何かやるべきことがあるから生きているんだと
あたかもそんな風に見せかける権利くらいある
静脈はどこだ?
やり方はいつも同じ
それから酒を飲んで
恐怖と苦痛を和らげる
また目が覚めた
ガンガディンの夢を見ていた

Oh, the road is long
If you stay strong
You're a better man than I
You've been beat and afraid
Probably betrayed
You're a better man than I
なあ 道のりは長い
心を強く持っていれば
お前は俺より良い人間でいられる
お前は打ちのめされ 怯えている
裏切られたのかもしれない
でもお前は俺より良い人間だよ

Woke up again
To my evil twin
That mirror is fucking ugly and I'm
Sick and tired of looking at him
Been up all night
I probably picked a fight
'Coz I can't help it I'm
A bastard in the morning
So I try to write
I think I have the right
A little drink-y now and then
To help me just to see the light
Just another day
And it feels like nothing's changed
Oh fuck it
Oh here I go again
またしても 悪魔の双子の気配で目を覚ます
あの醜い クソ忌々しい鏡
奴に目を向けることにうんざりしている
一晩中眠れない
たぶん俺は喧嘩を吹っかけた
だって我慢ならないんだ
朝になれば 俺は人でなしになる
だったら曲を書いてみよう
俺にだって権利はあると思う
時々 酒に頼って
光を見つける手助けをしてもらう
代わり映えのない一日が始まって
何一つ変わっちゃいないような気がする
どうにでもなれっての!
また同じことの繰り返し

Oh, the road is long
If you stay strong
You're a better man than I
You've been beat and afraid
Probably betrayed
You're a better man than I
なあ 道のりは長い
心を強く持っていれば
お前は俺より良い人間でいられる
お前は打ちのめされ 怯えている
裏切られたのかもしれない
でもお前は俺より良い人間だよ

What's the point in you now?
I can't chase you nohow
Oh, leave me alone
I've got those Monday blues
Straight from Sunday blues
お前に何の意味があるっていうんだ?
どうしたってお前を追い出せない
ああ 放っておいてくれよ
月曜日の憂鬱に襲われてるんだからさ
日曜日の憂鬱から直行で

Oh, the road is long
If you stay strong
You're a better man than I
You've been beat and afraid
Probably betrayed
You're a better man than I
なあ 道のりは長い
心を強く持っていれば
お前は俺より良い人間でいられる
お前は打ちのめされ 怯えている
裏切られたのかもしれない
でもお前は俺より良い人間だよ

Oh what are you doing, you stupid fucking idiot?
Wake up!
Hey!
ああ 何してんだよ このクソバカ野郎!
目を覚ませ!
おい!
Categories:

0 comments:

コメントを投稿