20160214

【和訳】San Cisco - Too Much Time Together

(アルバム"Gracetown"より)



You don't know any of my friends
We're better off without them
I'm trying to keep up with the latest trends
You pulled me up so quick that I got the bends
君は僕の友達を一人も知らない
連中抜きの方が 僕らは上手くいく
最先端の流行について行こうと頑張る
君があんまり急に僕を引き上げたから
僕は潜水病にかかってしまった

This must be love
You're the only one that I'm thinking of
People say that we don't need to rush
I don't care, you're my first crush
これは愛に違いない
僕は君のことしか考えてない
誰かに焦る必要はないと言われたって
僕には関係ない
君は僕の初恋

We spend too much time together
I wanna be with you forever
But we need space
You should stay at your place
あまりに長い時間を あなたと一緒に過ごして
永遠にあなたと一緒にいたいけど
わたしたちには距離が必要よ
あなたは自分の家で寝た方がいい

Hey look honey, yeah there's the moon
This is gonna be over soon
So many of the things you do
Annoy me like they never used to
ねえ いいかい ハニー
そう 月が出てるよ
もうすぐ終わってしまいそう
君のする 色々なことに
イライラさせられる
前は全然そんなことなかったのに

Your touch used to be loving
Now it just feels smothering
Something changed, no one's to blame
I try to talk it out but I don't think you want to
前は慈しむように触れてくれたのに
今では息が詰まるような気しかしない
何かが変わってしまった
誰のせいでもない
僕が話し合おうとしたって
君もそうしたいとは思えない

So many things inside
So many dark secrets you don't want me to find
It doesn't help that
胸の内に 色々な思いを抱えてる
僕に見つかってほしくない
多くの暗い秘密を抱えてる
そんなものじゃ助けにならない

We spend too much time together
I wanna be with you forever
But we need space
You should stay at your place
あまりに長い時間を あなたと一緒に過ごして
永遠にあなたと一緒にいたいけど
わたしたちには距離が必要よ
あなたは自分の家で寝た方がいい

We spend too much time alone
When we're not together we talk on the phone
Yeah, we need space
You should stay at your place
あまりに長い時間を 二人きりで過ごして
一緒にいられない時には 電話で話をして
そうだね 僕らには距離が必要だ
君は自分の家で寝た方がいい

I wrote you a letter
I don't know why but it makes me feel better
I haven't seen you for a year
And I just wanna make one thing clear
君に手紙を書いた
なぜかは分からないけど
気分が良くなった
もう一年も君に会ってなくて
ひとつだけ
はっきりさせておきたいことがある

We spend too much time together
I wanna be with you forever
But we need space
You should stay at your place
あまりに長い時間を 君と一緒に過ごして
永遠に君と一緒にいたいけど
僕たちには距離が必要なんだ
君は自分の家で寝た方がいい

We spend too much time alone
When we're not together we talk on the phone
Yeah, we need space
You should stay at your place
あまりに長い時間を 二人きりで過ごして
一緒にいられない時には 電話で話をして
そうね わたしたちには距離が必要
あなたは自分の家で寝た方がいい
Categories:

0 comments:

コメントを投稿