20160221

【和訳】The Proclaimers - There's A Touch

(アルバム"Persevere"より)



There's a touch upon my lips
Left by memory's fingertips
I still hear her voice
When there's no sound
記憶の指先の感触が
この唇に残っている
何の音もしないのに
それでも彼女の声が聞こえる

There's a touch upon my skin
Left when she went back to him
All the rest has gone
She's not around
肌に感触が残っている
彼女が彼の元に戻った時
残りの全ても消え去った
彼女はもうここにいない

When I saw her first
It was lust my friend
Thought it would burn
Then it would end
But I lost my old philosophy
Now I believed in love
初めて彼女に会った時
熱情を感じたんだ
きっと燃え上がると
そして燃え尽きてしまうだろうと
思っていたのに
僕は旧知の哲学を失ってしまった
つまり僕は愛を信じてしまった

Well the months went by and my love grew strong
Thought she felt the same but I was wrong
She held my old philosophy
Now I'm destroyed by love
数か月が経ち 恋心は膨らんだ
彼女も同じ気持ちだと思っていたけど
僕は間違っていた
彼女は僕の旧知の哲学を指示した
そして僕は愛によって破壊された

There's a touch upon my lips
Left by memory's fingertips
I still hear her voice
When there's no sound
記憶の指先の感触が
この唇に残っている
何の音もしないのに
それでも彼女の声が聞こえる

There's a touch upon my skin
Left when she went back to him
All the rest has gone
She's not around
肌に感触が残っている
彼女が彼の元に戻った時
残りの全ても消え去った
彼女はもうここにいない

Well I still believed that I would win
Cos I was a better man than him
She held the new philosophy
Now she believed in love
それでも僕は自分の勝利を信じていた
なぜなら僕は 彼より良い男だったから
彼女は新たな哲学を指示した
そして彼女は愛を信じた

But the love she felt was not for me
Said she would have to set me free
Now I know there's no philosophy
That can't be destroyed by love
けれど彼女が抱いた愛は
僕に向けられたものではなかった
僕を自由にしなければ と彼女は言った
今なら分かる
どんな哲学であっても
愛によって破壊される定めにある

There's a touch upon my lips
Left by memory's fingertips
I still hear her voice
When there's no sound
記憶の指先の感触が
この唇に残っている
何の音もしないのに
それでも彼女の声が聞こえる

There's a touch upon my skin
Left when she went back to him
All the rest has gone
She's not around
肌に感触が残っている
彼女が彼の元に戻った時
残りの全ても消え去った
彼女はもうここにいない
Categories:

3 件のコメント:

  1. はじめまして。dog_song_jack(石井)と申します。

    ボーカロイドで洋楽のカバーをしています。動画に使う歌詞の転載をお願いに参りました。

    https://www.youtube.com/user/dogsongjack

    曲はGrouploveのTongue Tiedです。

    以前にカバーしたものですが「歌詞が欲しい」という方がいらっしゃいましたので再アップする予定です。

    よろしくお願いいたします。

    返信削除
    返信
    1. ご連絡ありがとうございます。
      動画内での和訳の使用はお断りしています。
      (修正ができなくなるので。)
      説明文への転載でしたら、該当記事のURLを添えていただければ、大丈夫です。

      削除
  2. ご返信ありがとうございます。

    了解いたしました。

    また機会がありましたら、よろしくお願いいたします。

    返信削除