20171108

【和訳】Tom Odell - Still Getting Used To Being On My Own

(アルバム"Wrong Crowd"より)

When I'm playing the piano, singing out of tune
The person I picture in my head has always been you
But these days are different, you're with some other guy
Stubbornly I still write every word as if you're still mine
ピアノを弾きながら 調子外れに歌う時
頭の中で描く人物は いつだって君だった
でもこの頃は様子が違う
君は別の男と一緒にいて
頑なに 僕は未だに 歌詞の全てを
あたかもまだ 君が僕のものであるかのように
綴っている

And people think I'm crazy, people think I'm stoned
But I'm just getting used to being on my own
みんなが僕を頭のおかしいやつだと思ってる
いかれたやつだと思ってる
だけど僕はまだ
一人でいることに慣れようとしている最中なんだ

When it's cold and it's raining, I'm laying there at night
I don't lay in the middle of the bed, no I lay on the right
And I keep the lights on, the phone up all night
The key underneath the stone outside in case you come around
空気は冷たく 雨が降っている
そんな夜に僕は横になっている
ベッドの真ん中には横にならない
いいや 僕の寝床はベッドの右端だ
灯りはつけたまま 電話も切らず
君がやってきた時のために
玄関先の石の下に 鍵を隠しておく

And people say I'm crazy, people say I'm stoned
But I'm just getting used to being on my own
みんなが僕を頭のおかしいやつだと言う
いかれたやつだと言う
だけど僕はまだ
一人でいることに慣れようとしている最中なんだ

If I could still feel you laying in my arms
Why can't I pretend?
Oh, it does me no wrong
まだこの腕の中に君を感じていられたらいいのに
そう思い込むことができたらいいのに
そう思ったところで 悪くはないだろうに

But people call me I'm crazy, people say I'm stoned
But I'm just getting used to being on my own
だけどみんなが僕を頭のおかしいやつと呼ぶ
いかれたやつだと口にする
だけど僕はまだ
一人でいることに慣れようとしている最中なんだ

And people call me I'm crazy but baby they don't know
I'm just getting used to being on my own
I'm just getting used to being on my own
On my own, on my own
みんなが僕を頭のおかしいやつと呼ぶ
でもベイビー みんなは分かってないんだ
僕はまだ 一人に慣れようとしている最中なんだ
一人に慣れようとしているところなんだ
一人きりでいることに
Categories:

0 comments:

コメントを投稿