20131111

【和訳】Manic Street Preachers - A Design For Life

(アルバム"Everything Must Go"より)



Libraries gave us power
Then work came
And made us free
What price now for a shallow piece of dignity?
図書館が俺たちに力を与えてくれた
そこへ仕事がやってきて
俺たちを自由にしてくれた
それでは今、ささやかな威厳を得るためには
何を犠牲にすればいい?

I wish I had a bottle right here in my dirty face
To wear the scars to show from where I came
瓶があれば俺の薄汚い顔に思い切りぶつけて
俺の出所を示す傷跡を作ることができたのに

We don’t talk about love
We only want to get drunk
And we are not allowed to spend
As we are told that this is the end
俺たちは愛について語ったりしない
俺たちはただ酔っ払いたいだけ
でも無駄遣いはできない
それは破綻を招くことだと教わったから

A design for life
人生の構想

0 comments:

コメントを投稿