20131111

【和訳】Manic Street Preachers - No Surface All Feeling

(アルバム"Everything Must Go"より)



Embarrassed possessed and so uncivilized
Just take a look at the whites of my eyes
See me now and I will apologize
For me for you we knew they were lies
困惑して、何かに取り付かれたような
まるで未開の
この目を覗いて、散りばめられた純真を見つけてくれ
向き合ってくれ、謝らせてくれ
俺たちは知っていた
俺にとっての、君にとっての
数多くのうそが存在していたこと

It makes me angry ashamed but really alive
It may have worked but at what price
What’s the point in always looking back
When all you see is more and more junk
その事実に怒り恥じ入る
けれど生きているという感覚があった
つまりうまく機能していたということ
でもその対価は?
後ろばかり見ていても仕方ない
その景色は混沌としていくばかりなのに

It was no surface but all feeling
Maybe at the time it felt like dreaming
覆いなど持たない
丸裸の感情があった
そんなときはまるで
夢を見ているようだったろう

Maybe you’re richer maybe you’re wiser
Seems so easy to not go too far
Beg me to stop hate my face I know
But tell be forever just to go
君は俺より金持ちで、賢くて
深入りせずにいるなんて簡単なんだろう
君は止まれと言う
俺の表情が気に入らないんだろう
でも言ってほしいよ
どこまでも進み続けろと

It was no surface but all feeling
Maybe at the time it felt like dreaming
覆いなど持たない
丸裸の感情があった
そんなときはまるで
夢を見ているようだったろう

Just one thing before I get to sleep
Nothing here but the stains on my teeth
No not blood just liquid from you
I only wish it was the truth
眠る前にひとつだけ伝えたい
ここには何もない
あるのは歯についたシミくらい
君の体から流れるものは血液じゃない
ただの液体だ
俺はそれこそが真実だったらと願うだけ

Feel the guilt of a sinner feel the cold of winter
It was no surface but all feeling
Maybe at the time it felt like dreaming
罪人が背負う罪の意識、冬の寒さ
剥き出しの感情があった
そんなときはまるで
夢を見ているみたいだったろう

0 comments:

コメントを投稿